دسته‌بندی نشده

افشاگری یک راز بعد از ۲۵ سال از تیم ملی فوتبال ایران!



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر ورزشی؛ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به واسطه نمایش خوبی که ارائه کرد و البته به خاطر کسب اولین پیروزی تاریخ خود در این مسابقات مقابل آمریکا، فوق العاده میان مردم محبوب شد و این محبوبیت همچنان هم تا حد زیادی تداوم دارد اما در عین حال اتفاقات فراوانی در خلال برگزاری آن مسابقات برای ملی پوشان کشورمان به وقوع پیوست که برخی از آنها هنوز هم جنبه رازآلود و اسرارآمیز دارد. در همین خصوص یکی از همراهان تیم ملی اطلاعات جالبی پیرامون حواشی اقامت تیم ملی در فرانسه هنگام برگزاری جام جهانی در اختیار خبرورزشی گذاشت که با وجود سپری شدن ۲۵ سال از این ماجراها، هنوز هم جنبه افشاگرانه دارد.

پرتاب صندلی!

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از اینکه در خرداد ماه سال ۱۳۷۷ به فرانسه رسید، در یک منطقه خوش آب و هوا به نام بی سن ژو اقامت کرد. اقامتگاهی که در آن همه امکانات برای رفاه ملی پوشان تدارک دیده شده بود ولی اتاق‌هایش از نظر برخی بازیکنان شرایط استاندارد را نداشت چون کوچکتر از اتاق‌های هتل‌های قبلی محل اقامت تیم ملی بود و بازیکنان برای جا دادن وسایل و لباس‌های خودشان دچار مشکل شده بودند. برخی نفرات هم به خاطر کوچک بودن تخت‌ها و راحت نبودن روی آنها ترجیح می‌دادند شب روی زمین بخوابند! در چنین شرایطی کاسه صبر خداداد عزیزی زودتر از بقیه لبریز شد و در همان روزهای نخستین اقامت به نشانه اعتراض صندلی‌های اتاقش را به داخل راهرو پرتاب کرد و گفت اتاقش آنقدر کوچک است که برای این صندلی‌ها جا ندارد!

پول بلیت

اتفاق دیگری که در فرانسه داخل اردوی تیم ملی به وقوع پیوست، پیگیری برخی لژیونرها بابت پول بلیت هواپیماهایشان بود. خداداد عزیزی و البته کریم باقری که تا همین فصل قبل یکی از مربیان پرسپولیس محسوب می‌شد، از جمله افرادی بودند که قضیه را پیگیری کردند و تاکید داشتند طبق قانون، فدراسیون فوتبال باید پول بلیت آنها بابت رفت و آمد از آلمان به ایران یا شهرهای محل برگزاری اردوهای تیم ملی را بدهد. حرفی که البته از نظر قانونی کاملاً درست بود و فدراسیون فوتبال تا قبل از بازی با یوگسلاوی با آنها تسویه حساب کرد. حتی این بحث هم مطرح بود که یکی از لژیونرها به مدیران وقت فدراسیون گفته بود پیش از اولین بازی تیم ملی حتماً باید پول بلیت او را بپردازند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین