ارتباطات و فن آوری اطلاعات

۳ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می‌کنند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این موشک قرار است همراه کپسول سایوزMS-25 از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان و در ساعت ۱۳:۲۱ دقیقه به وقت گرینویچ(۱۸:۲۱ دقیقه به وقت محلی) به فضا پرتاب شود.

همراه این کپسول تریسی سی دایسون از ناسا، اولگ نویتسکی از راسکاموس( سازمان فضایی روسیه) و مارینا وسیلوسکایا از بلاروس به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این سه نفر حدود ۳ ساعت بعد یعنی در ۱۶:۳۹ دقیقه امروز به وقت گرینویچ به مقصد می رسند.

این ماموریت سومین سفر دایسون و چهارمین سفر نویتسکی به فضا خواهد بود. همچنین این نخستین سفر واسیلوسکایا به فضا است. فضانوردان روسیه و بلاروس ۱۲ روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می کنند و در ۲ آوریل همراه لورل اوهارا یک فضانور دیگر ناسا در یک کپسول سایوز به زمین باز می گردند.

دایسون به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت می کند و در سپتامبر همراه اولگ کونونکو و نیکلای چاب از سازمان فضایی روسیه به زمین باز می گردد. از سوی دیگر قرار است اسپیس ایکس نیز در ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ یک ماموریت رباتیک ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد.



منبع مهر

نوشته های مشابه