ارتباطات و فن آوری اطلاعات

مهمترین سرویس‌های پیام‌رسان‌ها در انتخابات ۱۴۰۲



به گزارش خبرنگار مهر مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران، محمد خوانساری صبح امروز از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کرد. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این بازدید درباره تمهیدات این سازمان به طور ویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۲ سخن گفت.

وی همچنین در گفتگو با خبرنگار مهر درباره امکاناتی که سکوهای داخلی در اختیار کاندیداهای انتخاباتی قرار می‌دهند، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در راستای سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و به منظور شفاف سازی و آگاهی رسانی که باعث شود بازار انتخابات گرم شود و مردم اقبال بیشتری جهت افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشند، سازمان فناوری اطلاعات و پیام رسان‌ها با فعال شدن در این زمینه اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده‌اند. از آنجا که پیام‌رسان‌ها نقش مهمی را در زندگی مردم ایفا می‌کنند در زمینه انتخابات نیز جلسات متعددی با پیام‌رسان‌ها مختلف برگزار کردیم تا به قالب مشترکی برای اینکه کاندیداها بتوانند از خدمات پیام‌رسان‌ها استفاده کنند برسیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در این قالب مشترک تلاش کردیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از پیام‌رسان‌ها در راستای تبلیغات خود استفاده کنند کاندیداها می‌توانند در این پیام‌رسان‌ها ثبت نام کنند و از ظرفیتی که برای آنها ایجاد شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ گونه خدمت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه انتخابات با استفاده از ظرفیت پیام رسان‌های داخلی در نظر گرفته شده است، گفت: نشان ویژه یا تیک آبی مهم‌ترین خدمتی است که در این زمینه ارائه شده است، معرفی ویژه در صفحه انتخابات، پخش زنده، اتاق گفتگو و ایجاد امکانی برای مناظرات انتخاباتی برخی از این خدمات به شمار می‌آید. این ۴ خدمت را همه پیام رسان‌هایی بومی که در کشور فعال هستند به صورت رایگان در اختیار کاندیداهای انتخابات مجلس قرار می‌دهند.

خوانساری افزود: خدمات دیگری با عنوان خدمات تبلیغاتی در اختیار کاندیداها قرار داده می‌شود که از جمله آن می‌توان به پین گفتگو اشاره کرد. پیام‌رسانی که روزی میلیونها بازدید کننده دارد پین گفتگو که بالای صفحه می‌گذارد می‌تواند برای معرفی کاندیدا مؤثر باشد. همچنین مقرر شده است در زمینه تبلیغات برای کاندیداها، ارسال انبوه پیام و حجم بالای پیام در پیام‌رسان نیز اقداماتی صورت گیرد. همچنین قرار است یک سرخط پیامکی تعلق گیرد تا کسی که عضو کانال هست بتواند عضو کانال مربوطه هم بشود. از سوی دیگر پیام‌رسان‌ها برحسب ظرفیتی که دارند تلاش کردند که کاندیداها بتوانند در استان‌ها نیز تبلیغات داشته باشند. تخفیفات حدود ۵۰ درصدی نیز در همین زمینه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه پیام رسان‌ها در حال حاضر آمادگی ثبت نام کاندیداها را دارند، گفت: هر کاندیدایی پس از ورود در پنجره ملی خدمات هوشمند با یک پنجره جدید مواجه می‌شود که در آن فضای جدید اطلاعات حداقلی از کاندیدا گرفته می‌شود و پس از آن ادمین کانال‌ها و تعداد کانال‌ها معرفی می‌شوند. در سازمان فناوری اطلاعات این اطلاعات کاندیدا را در اختیار پیام رسان‌ها قرار می‌دهیم به عنوان مثال کاندیدا پس از اینکه معرفی شد تیک آبی خود را دریافت می‌کند و سایر موارد را طی می‌کند. این اطلاعات در سایت سازمان فناوری اطلاعات https://ito.gov.ir/election که به تازگی راه اندازی شده و جزئیات بیشتر در آن ذکر شده وجود دارد و می‌توانند به راحتی وارد پنجره واحد خدمات دولت هوشمند شوند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه