بازار و کسب و کار

شماره شبا را از چه طریقی می‌توانیم دریافت کنیم؟

اگر با کاربردهای شماره شبا آشنا باشید و بدانید که استفاده از این شماره چه مزایایی نسبت به روش‌هایی مانند کارت به کارت دارد، حتماً برای جابجا کردن پول از شناسه شبا استفاده خواهید نمود. ازآنجاکه راه‌های گوناگونی برای به دست آوردن شماره شبا وجود دارد، ما اینجا هستیم تا ساده‌ترین راه را به شما معرفی کنیم.

راه‌های دریافت شبا

بانک‌های مختلف بر اساس مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای هر یک از حساب‌های بانکی یک شناسه شبا تعریف نموده‌اند. مشتریان هر بانک می‌توانند برای به دست آوردن این شناسه از روش‌های حضوری و غیرحضوری استفاده کنند. هر بانک با توجه به سیاست‌های خاص خود روش‌های مختلفی برای دریافت شماره شبا تعیین کرده است.

به‌عنوان‌مثال بعضی از بانک‌ها استفاده از سامانه پیامکی را میسر نموده‌اند، اما برخی از بانک‌ها تنها از طریق سایت بانک امکان به دست آوردن شماره شبا را فراهم کرده‌اند. معمولاً اکثر کاربران بانک‌های ایرانی با ویژگی‌ها و امکاناتی که سایت‌های بانک دارند آشنا نیستند و معمولاً از اپلیکیشن‌ها یا خدمات سایت‌های خصوصی برای دریافت شماره شبا استفاده می‌کنند. بعضی از افراد هم هستند که همچنان از روش‌های قدیمی و حضوری بهره می‌برند. برای افرادی که با روش‌های دریافت شبا آشنایی ندارند، تمام این روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دریافت شبا از شعب بانک

برای دریافت شماره شبا به صورت حضوری افرادی که در بانک‌های مختلف حساب داشته باشند باید خودشان شخصاً برای دریافت شماره شبا اقدام کنند. به‌عنوان‌مثال اگر فردی قصد دریافت شماره شبا ملی را دارد، باید فقط به بانک ملی مراجعه نماید. این شخص فقط می‌تواند شماره شبا حساب‌های خودش را دریافت کند و نمی‌تواند شماره شبا فرد دیگری را بگیرد. تنها مزیت دریافت شماره شبا به صورت حضوری این است که مطمئن هستید شماره شبا دقیق و فعال خودتان را دریافت می‌کنید، اما متأسفانه به خاطر اینکه معمولاً بانک‌ها شلوغ هستند، ناچار هستید زمان زیادی منتظر بمانید تا همین شماره ساده را از متصدیان بانک بگیرید.

 دریافت شبا از عابر بانک

از طریق عابر بانک نیز می‌توان شماره شبا گرفت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز بانک مورد نظرتان را پیدا کنید و از طریق کارت عابر بانک، شماره شبا حسابتان را دریافت نمایید. اما ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که عابر بانک مورد نظر در نزدیکی محل سکونت یا محل کار ما وجود ندارد، آیا می‌توانیم از دستگاه خودپرداز بانک دیگری شماره شبا بگیریم؟ متأسفانه پاسخ این سؤال منفی است. زیرا باید به عابر بانکی مراجعه کنید که به شماره شبای حساب آن نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: راحت‌ترین روش انتقال وجه بانکی؛ سقف خرید کارتی روزانه چقدر است؟

دریافت شماره شبا از سایت بانک

بعضی از بانک‌ها مانند بانک ملی در سایت خود یک بخش ویژه برای محاسبه شماره شبا طراحی نموده‌اند. به‌این‌ترتیب مشتریان بانک ملی می‌توانند به‌راحتی وارد این سایت شده و پس از وارد کردن شماره حساب خود، آن را به شماره شبا ملی تبدیل کنند. اما متأسفانه هنوز بعضی از بانک‌ها هستند که چنین امکانی را فراهم نکرده‌اند.

به همین خاطر همه کاربران نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. دریافت شماره شبا با پیامک نیز مانند روش قبلی فقط توسط برخی از بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان نمونه بانک ملت یک سامانه پیامکی راه‌اندازی کرده که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با وارد کردن اطلاعات حساب یا ارسال یک عدد خاص به سامانه پیامکی شماره شبا حساب خود را بگیرند.

گاهی اوقات در ارسال پیامک اختلال به وجود می‌آید و کاربران نمی‌توانند به‌راحتی از این روش استفاده کنند. گاهی اوقات نیز به دلیل ترافیک و شلوغی خط‌ها، پیامک خیلی دیر ارسال می‌شود. بنابراین افرادی که عجله دارند و نیاز دارند خیلی سریع شماره شبا بگیرند، نمی‌توانند از این روش‌ها استفاده نمایند.

دریافت شبا از طریق سایت‌های خصوصی

در سال‌های اخیر بسیاری از سایت‌های خصوصی از جانب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند تا بتوانند اجازه دسترسی به اطلاعات حساب مشتریان مانند شماره حساب، شماره شبا یا شماره کارت را داشته باشند.

توجه داشته باشید که برای انتخاب سایت‌های اینترنتی بایستی به نکاتی توجه کنید. یکی از این نکات این است که این سایت‌ها باید حتماً نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند. دومین نکته این است که دارا بودن پشتیبانی ۲۴ ساعته برای این سایت‌ها ضروری است تا بتوانند به کاربران کمک کنند در هر ساعت از شبانه‌روز به شماره شبا نیاز پیدا می‌کنند، از خدمات سایت بهره‌مند شوند.

معرفی سایت سلام بانک

همان‌طور که اشاره شد سایت‌های مختلفی هستند که خدماتی مانند دریافت شبا را به کاربران بانک‌های مختلف ارائه می‌کنند. اما نمی‌توان به همه این سایت‌ها اعتماد کرد و تنها باید سایت‌هایی را انتخاب نمود که دارای ای نماد هستند.

یکی از این سایت‌های خصوصی سایت سلام بانک است که تمام ویژگی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را دارد. این وب‌سایت به‌گونه‌ای طراحی شده که در هر ساعت شبانه‌روز می‌تواند برای کاربران شماره شبا را محاسبه کند. اطلاعات مورد نیاز این سایت برای محاسبه شماره شبا به صورت آنلاین، شماره حساب یا شماره کارت بانکی است.

کاربران باید حتماً یکی از این دو شماره را داشته باشند تا بتوانند از خدمات سلام بانک استفاده کنند. سایت سلام بانک برای هر تراکنش مبلغ ناچیزی به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند. این مبلغ ۱۲۵۰ تومان است و در مقایسه با سرعت عمل سایت برای محاسبه شماره شبا، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش‌های دریافت شبا در سایت سلام بانک به شرح زیر است.

تبدیل شماره کارت به شبا

برای استفاده از این روش کاربران باید شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی خود را داشته باشند تا بتوانند آن را وارد سایت سلام بانک نموده و از طریق محاسبه آنلاین، این شماره را به شناسه شبا تبدیل کنند.

تبدیل شماره حساب به شبا

با وارد کردن شماره حساب بانکی در سایت سلام بانک، پس از ثبت نام در این سایت، امکان محاسبه آنلاین شماره شبا در کسری از ثانیه فراهم می‌شود. مشتریان تمام بانک‌های ایرانی می‌توانند از خدمات این سایت استفاده کنند.

کلام آخر

در این نوشتار با معرفی روش‌های دریافت شبا در خدمت شما بودیم. درصورتی‌که به شماره شبا نیاز دارید، اما اطلاعات کافی درباره محاسبه اینترنتی آن ندارید. می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و آشنایی با مراحل دریافت شبا، به سایت اصلی سلام بانک مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه