دسته‌بندی نشده

قیمت برنج درجه یک ایرانی ارزان شد



به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت برنج درجه یک ایرانی در یک ماه گذشته کاهش یافته است. در گروه نان و غلات، اقلام ” شیرینی خشک ” با ۲.۴درصد، ” رشته آش ” با ۱.۳درصد و ” ماکارونی ” با ۱.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ۱.۰- درصد است.

در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور  به‌شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام ” شیرینی خشک ” با ۲.۴درصد، ” رشته آش ” با ۱.۳ درصد و ” ماکارونی ” با ۱.۳ درصد  بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ۱.۰- درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ” ماهی قزل آلا ” با ۳.۲ درصد ، ” گوشت گوسفند” با ۲.۹ درصد و “کنسرو تن ماهی” با ۲.۰ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “مرغ ماشینی ” با ۵.۴- درصد می باشد.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شیر خشک” با ۹.۳ درصد و ” کره پاستوریزه” با ۱.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” روغن نباتی جامد” با ۱.۵- درصد ،” روغن مایع” با ۰.۷- درصد و “پنیر پاستوریزه ” با ۰.۱- درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” خربزه” با ۳۸.۳ درصد ، ” انار ” با ۵.۷ درصد و” کشمش پلویی ” با ۵.۰ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” پسته” با ۱.۱- درصد و ” موز ” با ۰.۶- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” خیار” با ۴.۲ درصد ،” لوبیا قرمز ” با ۲.۰ درصد و ” عدس” با ۱.۸ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” گوجه فرنگی ” با ۳۵.۹- درصد، ” کدو سبز” با ۶.۴- درصد و ” بادمجان” با ۵.۰- درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” سس گوجه فرنگی ” با ۲.۳ درصد و” سس مایونز ” با ۱.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” قند ” با ۰.۳- درصد است.

در بهمن ماه ۱۴۰۲ ، از ۵۳ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد ۲۰ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۳۶.۲درصد) داشته‌اند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه