اقتصاد کلان

سود بی‌سابقه بانک روسی – ایسنا



اسبر بانک انتظار دارد که در سال ۲۰۲۳ در بخش بانکی روسیه سود بی‌سابقه‌ای ثبت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، تاراس اسکورتسوف، معاون و رئیس بخش مالی اسبر بانک گفت که بانک انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ سود بی‌سابقه‌ای برای بخش بانکداری روسیه داشته باشد.

وی گفت: ما با این ارزیابی موافقیم که سود بخش بانکی بی‌سابقه خواهد بود و به احتمال زیاد بر سطحی که در سال ۲۰۲۱ داشتیم غلبه خواهیم کرد.

رئیس بخش مالی اسبر بانک خاطرنشان کرد که نه تنها بزرگترین بازیگران بخش بانکی بلکه بانک‌های خارج از ۲۰ بانک برتر نیز سود نشان می‌دهند که نشان دهنده سلامت این بخش است.

وی خاطرنشان کرد که بانک همچنین انتظار نتایج مالی خوبی برای سال ۲۰۲۳ دارد.

سود اسبر بانک با نتایج سال ۲۰۲۱ قابل مقایسه یا فراتر خواهد بود، زمانی که این بانک ۱.۲۴۶ تریلیون روبل (۱۲.۵ میلیارد دلار) درآمد داشت.

در اوایل سپتامبر، اسبر بانک رکورد سود هشت ماهه سال ۲۰۲۳ را طبق استانداردهای حسابداری روسیه به مبلغ ۹۹۹ میلیارد روبل (۱۰ میلیارد دلار) گزارش کرد.

پیش از این، الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه اعلام کرده بود که سود بانک‌های روسیه در پایان سال ۲۰۲۳ می‌تواند به سه تریلیون روبل (۳۰.۱ میلیارد دلار) برسد.

بر اساس گزارش بانک روسیه، سود بخش بانکی روسیه در هشت ماهه سال ۲۰۲۳ به ۲.۴ تریلیون روبل (۲۴ میلیارد دلار) رسید که با نتایج کل سال ۲۰۲۱ مطابقت دارد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه