عمران و اشتغال

لغو یکطرفه قرارداد ایرباس با ایران/ هر هفته برای تامین هواپیما مذاکره می‌کنیم



وزیر راه و شهرسازی گفت: همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایرباس قراردادی که با ایران داشت را یک‌طرف لغو کرد و اخیرا خبر آن منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از توافق برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی و برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرارداد خرید هواپیما با برخی از شرکت‌های سازنده منعقد کرد که یکی از این قراردادها، مربوط‌به واردات ۱۰۰ هواپیمای ایرباس بود اما در نهایت تنها سه فروند ایرباس وارد کشور شد و به‌تازگی هم از سوی ایرباس خبر رسمی لغو قرارداد برای واردات باقی هواپیماها منتشر شده است.

با وجود این، روز گذشته حسام قربانعلی – مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران – درباره لغو قرارداد ایرباس با ایران‌ایر گفت: زمانی‌که آمریکا به‌صورت یک‌جانبه در سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و برجام به حالت تعلیق درآمد، این قرارداد هم معلق شد و چند سالی معلق بود تا اینکه حالا به‌صورت رسمی نامه زدند که قرارداد کنسل شده است.

بیشتر بخوانید

قرارداد ایرباس با ایران لغو شد

آواز دهل هواپیماهای برجامی!

در این راستا امروز نیز مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – اظهار کرد: همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایرباس قراردادی که با ایران داشت را یک‌طرفه لغو کرد و اخیرا خبر آن منتشر شده است.

او در پاسخ به اینکه آیا اقدامی برای افزایش ناوگان هوایی صورت می‌گیرد، گفت: تقریبا هفته‌ای نیست که برای تامین هواپیما با یک کشور خارجی در حال مذاکره نباشیم. حوزه تامین هواپیما یکی از تحریم‌هایی است که ما با آن مواجه هستیم. باید از ظرفیت‌های خارجی که داریم، استفاده کنیم. همین دیروز هم مذاکرات خوبی داشتیم. برخی از این موارد متوجه و مسیر را می‌بندند اما برخی را موفق شدیم و تعداد خوبی هواپیما در نیمه دوم سال وارد کشور شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یک خواسته از شرکت‌های هواپیمایی داریم که سرمایه‌گذاری‌شان را به حوزه تامین هواپیما بیاورند. اخیرا خبر خوبی آمد از اینکه خود ایرلاین‌ها چند هواپیما به کشور وارد کردند که از آنها تشکر می‌کنیم. این ظرفیت خوبی است که منابع شان را در حوزه تامین هواپیما هزینه کنند.

بذرپاش گفت: ما هم از منابعی که در اختیار داریم، هم از استعدادهایی که آنها برای تهاتر دارند، هم در حوزه ترخیص قطعات از گمرک از آنها حمایت می‌کنیم. همچنین توقعمان از آنها رعایت مقررات بازار تامین است برای اینکه مردم هم آسان‌تر و هم با قیمت مناسب بتوانند بلیت تهیه کنند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه