عمران و اشتغال

اجرای ۴۲۷ هزار مسکن ملی توسط بنیاد



تا کنون بیش از ۴۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرها توسط بنیاد مسکن به مرحله‌ی ساخت رسیده است.

به گزارش ایسنا، تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی دولت سیزدهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که نیمی از آنها در شهرها و نیمی در روستاها اجرا خواهد شد.

طبق آخرین آماری که مسئولان بنیاد مسکن ارایه کرده‌اند تا کنون ۱۴۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها وارد فاز عملیاتی و بیش از ۲۸۵ هزار و ۱۹۲ واحد نیز در روستاها به مرحله‌ی ساخت رسیده است.

به گفته حمیدرضا سهرابی ـ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از تعداد واحدهای آغاز شده توسط بنیاد در شهرها ۷۰ هزار واحد بنیاد ساخت و ۷۳ هزار واحد نیز توسط گروه‌های ساخت در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد در حال اجراست.

درخصوص پرداخت ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی نیز مدتی قبل مجید جودی ـ معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد: از اعتبار سال ۱۴۰۱ تمامی ۲۰۰ هزار واحدی که در سال گذشته مسئولیت بنیاد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک ها با ۱۱۰ هزار و ۱۸۹ واحد عقد قرارداد کردند. مابقی نیز در حال روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بخش روستایی است.

از طرف دیگر برآوردهایی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان در هر متر مربع از هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شنیده می‌شود که اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن طی هفته‌های اخیر در این‌باره به ایسنا گفت: این مساله را تایید نمی‌کنم؛ زیرا هم‌اکنون در روستاها هزینه ساخت خانه‌های یک طبقه تقریبا متری شش میلیون تومان است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه