کشاورزی و دامپروری

پرداخت نشدن خسارت کشاورزان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی



به گزارش خبرنگار مهر، احمد محرم زاده صبح پنج شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان اهر گفت: از اول امسال تاکنون در اثر بارش‌های سیل آسا و تگرگ، سرمازدگی و خشکسالی در روستاها و در داخل شهر شاهد خسارت‌های زیاد هستیم.

وی افزود: شهرداری اهر هم در داخل شهر به علت نبود امکانات مورد نیاز در ارائه خدمات با مشکل روبرو است که انتظار می‌رود در این زمینه به شهرداری کمک شود.

محرم زاده گفت: برای ادامه احداث کانال شله بران استاندار آذربایجان شرقی اعتباری اختصاص داده است اما تاکنون این اعتبار به شهرداری ابلاغ نشده است.

۳۲ روستای شهرستان اهر خسارت دیدند

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر گفت: ۳۲ روستای شهرستان اهر با خسارت‌های سیل مواجه هستند.

ابوالفضل غنی زاده گفت: در اثر بارش سیل آسا به راههای روستایی، زیرساخت‌های دیگر، احشام، اماکن دامی، خانه‌ها، باغات، راههای بین مزارع آسیب وارد شده است.

وی افزود: در داخل شهر نیز در منطقه شله بران بیشترین خسارت وارد شده است که در این منطقه اکثر خانه‌ها ساخت قدیمی و خاکی است زندگی برای ساکنان در آنها امکان پذیر نیست و لوازم خانگی آسیب دیده است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: ۴۰ دستگاه ماشین در اثر سیل آسیب دیده است و همچنین به زیرساخت‌های شهری خسارت وارد شده است.

غنی زاده گفت: تاکنون ۳۰۰ خانوار شناسایی شده است که سیل به خانه‌ها و لوازم خانگی به علت ورود آب به واحدهای مسکونی که به بیش از یک متر می‌رسید آسیب دیده اند و پیش بینی می‌شود بیش از این باشند که اگر به این آسیب دیدگان از لحاظ تسهیلات بانکی و یا بلاعوض کمک نشود توان خرید لوازم خانگی و یا احداث واحدهای مسکونی خود را نخواهند داشت.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه