اقتصاد کلان

ارائه بیمه تکمیلی رایگان برای اقشار ضعیف



رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: علاوه بر رایگان کردن فرانشیز بیماران در دهک‌های اول تا پنجم، دولت در نظر دارد در برنامه هفتم خدمات دیگری را نیز همچون خدمات بیمه تکمیلی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه و دهک‌های پایین درآمدی در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، داود منظور در چهل و ششمین نشست بررسی برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، قبلا حکمی مبنی بر رایگان کردن فرانشیز بیماران در دهک‌های اول تا پنجم تصویب شده است و دولت به دنبال این است که خدماتی شبیه به بیمه تکمیلی را نیر در صورت تأمین منابع مورد نیاز به دهک‌های پایین درآمدی ارائه دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت: الان افرادی که در دهک‌های بالای درآمدی هستند، از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند و دهک‌های پایین عملا فقط خدمات بیمه پایه را می‌گیرند.

منظور سپس با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای برنامه حمایتی درمان مازاد بر بسته بیمه پایه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی برای دهک‌های پایین درآمدی است، افزود: دولت این اجازه را از مجلس می‌گیرد که برای سه دهک پایین درآمدی، خدماتی را شبیه به بیمه تکمیلی فراهم کند و ان‌شاءالله منابع اجرای این طرح هم در طول دوره برنامه تأمین می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه