اقتصاد کلان

افزایش پوشش اعتبارسنجی به ۱۰۰ درصد/ تسهیلات خرد الکترونیکی می‌شود



معاون بانک مرکزی گفت: پوشش اعتبارسنجی از ۳۰ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و به همه بانک‌ها اعلام کردیم که تسهیلات خرد را به صورت الکترونیک پرداخت کنند تا مردم بتوانند حتی در نیمه شب و بدون حضور تسهیلات خرد مورد نیاز خود را در چند دقیقه دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، مهران محرمیان در نشست خبری دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: صنعت یکی ۹۸ درصد خدمات خودش را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد و حالا به سمت هوشمندسازی این صنعت حرکت می‌کنیم. بانکداری هوشمند موضوعی جدا از بانکداری الکترونیک نیست، بلکه در ادامه بانکداری الکترونیک تعریف می‌شود و در واقع خدمتی که به درد مشتری نمی‌خورد را به او پیشنهاد نمی دهد و از سوی دیگر خدمتی که به کار یک مشتری نمی آید را به او ارائه می‌دهد.

وی افزود: موضوعاتی از جمله مبارزه با کشف تقلب‌های آنلاین، هوش مصنوعی، پولشویی به ویژه پولشویی‌های آنلاین در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

معاون بانک مرکزی ادامه داد:در حوزه تسهیلات خرد شاهد روان‌سازی خواهیم بود و اعتبارسنجی آن را تسهیل خواهد کرد و تاکید کردیم که بانک‌ها تسهیلات خرد را به سمت و سوی الکترونیک ببرند.

محرمیان گفت: پوشش اعتبار سنجی و دقت آن که افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد به ترتیب از ۳۰ درصد و ۶۰ درصد به ۱۰۰ درصد و ۹۰ درصد خواهد رسید و به استانداردهای بین المللی نزدیک خواهد شد.

وی افزود: چک‌های برگشتی و وضعیت زندانیان چک کاهش چشمگیری پیدا کرده است. سامانه چک‌های در راه از آخرین پروژه‌های بانک مرکزی است که مردم می‌توانند پیش از پذیرش چک اعتبار آن را بررسی کنند. از سوی دیگر موضوع مسدود سازی چک‌های برگشتی که در دستور کار قرار گرفته است.

ادامه دارد

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه