انرژی

مصرف آب در آذربایجان‌شرقی ۲ برابر استاندارد



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار سال است که استان از نظر بارشی با کمبود روبه‌روست و عملاً در خشکسالی قرار داریم.

وی با بیان اینکه به بارش برای تأمین آب چشم ندوخته‌ایم گفت: در حال حاضر در ۳۶ شهر و ۴۵۰ روستا عملیات پایدارسازی آب رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: منظور از بارش، باران‌های کم نیست بلکه منظور باران‌هایی است که روان آب ایجاد کرده و جاری می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌مان این است که تنش آبی سال ۱۴۰۲ رخ ندهد گفت: البته تابستان امسال مشکل کمبود آب وجود نداشت بلکه موضوع فنی بود زیرا ما به علت همین بارش‌های کم یک سد خود را از دست دادیم و این سد خود تأمین کننده آب تبریز بود و برای جایگزینی اقدامات فنی صورت گرفت که با مشکلاتی روبرو شد و برای رفع این مشکلات و رفع جهت جریان مردم با تنش آب روبرو شدند.

خانی متذکر شد: ما کمبود آب را نفی نمی‌کنیم زیرا با کمبود شدید روبرو هستیم اما قطعاً در سال جاری مدیریت خوبی خواهیم داشت زیرا مشکلات فنی رفع شده است.

وی ادامه داد: یک بخش ماجرا در کمبود بارش‌هاست، یک بخش ما هستیم ولی بخش اساسی و مهم همین مردم هستند که باید متوجه شوند خانه جای شستن قالی و خودرو نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: نزدیک به دو برابر استاندارد ملی مصرف آب در استان آب مصرف می‌شود.

۲ هزار و۹۵۰ متر باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهر در حال اجرا است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان از اجرای ۲ هزار و۹۵۰ متر باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهر با اعتبار ۱۲۳ میلیارد ریال خبر داد.

خانی گفت: اجرای عملیات باقیمانده خط انتقال فاضلاب هادیشهر با نظارت دفتر بهره برداری وتوسعه فاضلاب در مدت ۱۶ ماه اجرا خواهد شد.

خانی گفت: در این پروژه۲ هزار و ۹۵۰ متر خط انتقال فاضلاب به قطر ۵۰۰ میلیمتر از جنس پلی اتیلن اجرا می‌شود که در همین رابطه ۱۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات غیرعمرانی و منابع داخلی تخصیص صورت گرفته‌است.

وی افزود: مدت مورد نیاز برای تکمیل آن نیز ۱۶ ماه پیش‌بینی شده‌است که اجرا آن توسط شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان کارفرما با استفاده از پیمانکاران متخصص در این زمینه، دنبال می‌شود. هدف از اجرای طرح خط انتقال فاضلاب هادیشهر، افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب در مناطق مورد نظر و جمع آوری و دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه