اقتصاد کلان

خطر در کمین سرمایه‌گذاران رمزارزهای دیجیتال



کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) هشدار جدی به سرمایه‌گذاران صادر و بر لزوم احتیاط در هنگام بررسی سرمایه‌گذاری‌های مربوط به دارایی‌های رمزنگاری شده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از کریپتوکارنسی، دفتر آموزش سرمایه‌گذاران و حمایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده هشدار سرمایه‌گذاری از مارس ۲۰۲۳ را بازنشر کرد که ماهیت فوق‌العاده دارای نوسان و سفته‌بازی سرمایه‌گذاری‌ها در اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری‌شده را برجسته می‌کند.

این دفتر خاطرنشان کرد: پلتفرم‌هایی که در آن اوراق بهادار خریداری، فروخته، قرض گرفته یا وام داده می‌شوند، ممکن است فاقد حمایت‌های حیاتی از سرمایه‌گذار باشند و خطر ضرر برای افراد شرکت‌کننده در تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های رمزنگاری همچنان قابل توجه است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده می‌گوید: نهادهایی که سرمایه‌گذاری یا خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده را ارائه می‌دهند ممکن است با قوانین قابل اجرا از جمله قوانین فدرال اوراق بهادار مطابقت نداشته باشند.

هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده همچنین به مفهوم «اثبات ذخایر» مورد استفاده توسط نهادهای دارایی ارزهای دیجیتال پرداخته است و هشدار می‌دهد که این ارزیابی‌ها ممکن است تضمین معناداری از ذخایر دارایی کافی برای پوشش موجودی مشتری ارائه نکنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده همچنین اعلام کرد که ثبت‌نام در این کمیسیون به‌عنوان کارگزار-معامله‌گر یا مشاور سرمایه‌گذاری، حفاظت‌های حیاتی از سرمایه‌گذاران، از جمله قوانین مربوط به نگهداری دارایی، کارمزدها، تضاد منافع و استانداردهای رفتار را فراهم می‌کند و هشدار می‌دهد که نهادهای دارایی رمزنگاری که این حمایت‌ها را ارائه نمی‌کنند، سرمایه‌گذاران آن در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده اشاره کرد که هیچ یک از نهادهای اصلی دارایی‌های رمزنگاری شده در این کمیسیون به عنوان کارگزار، معامله‌گر، صرافی یا مشاور سرمایه‌گذاری ثبت نشده است در نتیجه، سرمایه‌گذاران ممکن است از حمایت‌های ارائه شده توسط قوانین قابل اجرا برای این نهادها برخوردار نشوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۶۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۱۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۴ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵.۴۹ میلیارد دلار است که ۱۱.۸۱ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۸.۴۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۹۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۷.۸۱ میلیارد دلار است که ۸۸.۲۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۴۱ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۴۴ هزار و  ۲۷۳.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۰۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۳۷۱.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۲۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴-  ریپل

قیمت: ۰.۶۸۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۱.۷۹ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۳.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۵ درصد افزایش

۶-  سولانا

قیمت: ۷۴.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۲۵ درصد افزایش

۷- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۸-  کاردانو

قیمت: ۰.۵۹۳۱

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲۷.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۵۳.۶۸ درصد افزایش

۹ – دوج کوین

قیمت: ۰.۱۰۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۶.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۳۳ درصد افزایش

۱۰ – آوالانچ

قیمت: ۳۱.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۹۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۴.۶۰ درصد افزایش

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه