انرژی

افزایش ظرفیت تولید و راندمان نیروگاه‌های تهران پیش از تابستان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، “یعقوب روحی” درباره برنامه شرکت برای افزایش ظرفیت تولید و راندمان نیروگاه‌های تحت پوشش گفت: با توجه به قدمت بالا واحدهای نیروگاهی تحت پوشش این شرکت و همچنین ضرورت حفظ و افزایش ظرفیت تولید برق در منطقه تهران این شرکت با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی پروژه‌های نوسازی نیروگاه ری با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات و نوسازی نیروگاه طرشت به میزان ۶۰ مگاوات را در برنامه اجرا دارد.

وی ادامه داد: همچنین فرایند نصب دو واحد MGT40 به ظرفیت ۸۰ مگاوات توسط بخش دولتی مجری طرح نیروگاهی و دو واحد گازی GEF9 به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات توسط بخش خصوصی در نیروگاه ری در دست انجام است.
این فعال صنعت برق تصریح کرد: در خصوص افزایش راندمان نیروگاه‌ها با توجه به انجام پروژه‌های نوسازی نیروگاه طرشت راندمان این نیروگاه به ۴۴ درصد و با نوسازی نیروگاه ری راندمان این نیروگاه نیز به ۵۸ درصد افزایش خواهد یافت.

روحی در پاسخ به این سوال که تعمیرات برنامه‌ریزی شده سال ۱۴۰۲ برای نیروگاه‌های تحت پوشش در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده برای تأمین قطعات مورد نیاز واحدهای نیروگاهی جهت تعمیرات برنامه‌ریزی شده سال جاری کلیه فعالیت‌های تعمیرات در نیروگاه طرشت به اتمام رسیده است. همچنین در نیروگاه ری برنامه‌های تعمیراتی بر اساس برنامه زمان بندی ارائه شده توسط شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در حال انجام بوده و حداکثر تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی در پایان با اشاره به میزان آمادگی نیروگاه‌های تحت پوشش برای پیک تابستان سال آینده خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد سنوات گذشته و مجموعه اقدامات انجام شده سال جاری تعمیرات برنامه‌ریزی شده پروژه‌های بهینه سازی و… امید است، نیروگاه طرشت به آمادگی بالای ۹۹ درصد و نیروگاه ری به آمادگی بالای ۹۸ درصد برسند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه