اقتصاد کلان

بررسی احتمال رانت اطلاعاتی برخی کدهای بورسی/ درخواست تعدیل نرخ خوراک از سوی سازمان بورس



رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیحاتی را درمورد نرخ خوراک، بررسی احتمالی رانت‌های احتمالی و برخورد با متخلفان ارائه کرد.

به گزارش ایسنا،  مجید عشقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا،  درمورد اینکه آیا نرخ خوراکی که تعیین شده به سازمان بورس ابلاغ شده است یا خیر،  پاسخ داد: نرخ‌ها توسط دولت ابلاغ شده اما به سازمان بورس ابلاغ نشده است. استفاده کنندگان این بخش‌نامه ناشران هستند که بخش‌نامه باید به نحو درستی به آن‌ها ابلاغ شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درمورد اینکه گفته می‌شود برخی زودتر از موعد به بخشنامه نرخ خوراک دسترسی داشته‌اند و به فروش سهم اقدام کرده‌اند نیز توضیح داد: سامانه‌های نظارتی همواره رانت اطلاعاتی را مورد بررسی قرار می‌دهند و فقط مخصوص این مورد نیست؛  در این پرونده نیز اگر موردی درباره استفاده از اطلاعات نهانی پیدا شود، پرونده تشکیل شده و فرد متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

عشقی درمورد اینکه با متخلفان چه برخوردی خواهد شد نیز اظهار کرد: نحوه برخورد بستگی به ابعاد موضوع دارد، اینکه چقدر سود کرده‌ یا از چه میزان زیان جلوگیری کرده‌اند.  اما سلب صلاحیت جریمه نقدیگی از برخوردها خواهد بود و اسامی نیز بر اساس قانون مشخص می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه