عمران و اشتغال

۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد



سخنگوی سفرهای دریایی نوروزی سازمان بنادر و دریانوری‌ گفت: ۶۷۵۱ فروند قایق تفریحی ۵ تا ۷ نفره با ظرفیت ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر برای سفرهای دریایی آماده شده است.

به گزارش ایسنا، اله‌مراد عفیفی‌پور در نشست تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، با تاکید بر ایجاد آمادگی کامل در ایستگاه‌های مسافری با کنترل بازرسی فنی و ایمنی همه شناورها بیان کرد: درحوزه شناورها بازدید و بررسی لازم انجام شده و هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم، بازرسی‌ها برای رفع نواقص رو به افزایش است تا آمادگی نسبی در شناورهای گردشگری انجام شود

وی ادامه داد: برای این ایام در حوزه شناورهای مسافری ۵۸ فروند با ظرفیت ۶۴۴۱ صندلی در جا و ۴۷ فروند لندیکرافت با ظرفیت ۱۹۳۲ دستگاه حمل خودرو و همچنین ۹۵ فروند شناور با کاربری تفریحی با ظرفیت‌های متفاوت و ۶۷۵۱ فروند قایق تفریحی ۵ تا ۷ نفره با ظرفیت ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر آماده شده است. البته پیش از این عنوان شده بود که ۱۲ هزار قایق تفریحی آماده شده که منظور قایق‌های صیادی هم هست که امکان اضافه شدن آنها به ظرفیت مسافری وجود دارد، اما آنچه امروز در طرح تدارک دیده شده، ۶۷۵۱ فروند قایق تفریحی است.

سخنگوی سفرهای دریایی نوروزی سازمان بنادر و دریانوری با بیان اینکه ۱۳ مسیر دریایی مجاز در هرمزگان وجود دارد، گفت: این مسیرها شامل بندر شهید حقانی در بندرعباس به هرمز، لارک، قشم، هنگام و بوموسی و در غرب هرمزگان از بندر چارک به کیش، از بندر لنگه به کیش و از بندر آفتاب به کیش همچنین از بند پل به لافت، سی دراز به هنگام، کندلو به هنگام، باهنر به بهمن و ذاکری است. این‌ مسیرها به‌صورت رسمی اعلام شده و هر مسیری غیر از اینها غیرمجاز است.

عفیفی‌پور ادامه داد: البته ما ساحل گسترده‌ای در جنوب کشور داریم و جمعیت زیادی از این ظرفیت استقبال می‌کنند و به‌دلیل ناآگاهی مردم، برخی افراد سودجو به دنبال ارائه خدمات به مردم هستند. نمایندگان سازمان بنادر در تمامی مبادی رسمی و مبدا گردشگری حضور دایم دارند و از مردم تقاضا داریم از نقاط و مبادی مجازی استفاده کنند که نماینده سازمان بنادر در آنجا حضور دارد.

وی درباره سفرهای دریایی به خارج از کشور هم توضیح داد: در حال حاضر از بندر چابهار به عمان، از بندر باهنر و لنگه به امارات و از بندر خرمشهر به کویت مسیر دریایی وجود دارد که به فراخور تقاضا برای آن‌ها ظرفیت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه