اقتصاد کلان

فریاد اصلاح باید از دانشگاه به گوش برسد



ایسنا/خراسان رضوی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اگر جامعه و مردم از سویی و حکمرانان و مسئولان از سوی دیگر مسیر غلطی را طی می‌کنند، فریاد اصلاح باید از دانشگاه به گوش برسد.

احسان خاندوزی امروز، ۱۵ آذرماه، در نشست پرسش‌ و پاسخ به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو که در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قدمت، سابقه، توان علمی، پژوهشی، اندیشه‌ای و فکری دانشگاه فردوسی نیازمند هیچ توضیحی نیست و شما میراث‌دار چنین تجربه و دیرینه ارزشمندی هستید. روز دانشجو و یاد و خاطره سه شهید ۱۶ آذرماه را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: روز دانشجو روز دانشجویان منتقد است، روزی که نماد بیداری و آگاهی دانشجوی ایرانی در تاریخ کشور است را به فراموشی نسپاریم. مگر کسی توقع دارد دانشجو مجیزه‌گوی کسی باشد و تعریف و تمجید کند؟ دانشگاه مرکز آگاهی‌بخشی، آزادگی، حریت و بحث‌های کارشناسی و علمی است، مگر دانشگاه غیر از این رسالتی بر دوش دارد؟ اگر جامعه و مردم از سویی و حکمرانان و مسئولان از سوی دیگر مسیر غلطی را طی می‌کنند، فریاد اصلاح باید از دانشگاه به گوش برسد.

خاندوزی افزود: هرچه نقدها بلندتر و رساتر باشد؛ هر دولتی باید خدا را شکر کند که از نعمت دانشگاه مستقل و آزاد برخوردار است. استادان حرف‌های عالمانه می‌زنند و نقد می‌کنند و دانشجویان نیز دنبال اصلاح امور هستند. فضای مسئولانه‌ای در دانشگاه وجود دارد که هرچه بیشتر باشد، یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و باید قدر دانشگاه را بدانیم.

ادامه دارد… 

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه