عمران و اشتغال

ساماندهی صیادانی که ۲۵ سال برای دریافت مجوز بلاتکلیف بودند



ایسنا/هرمزگان معاون استاندار هرمزگان گفت: با صدور حدود ۸۰۰۰ مجوز صیادی جدید، صیادانی که حدود ۲۵ سال برای دریافت مجوز صیادی بلاتکلیف بودند، ساماندهی شدند.

عادل شهرزاد صبح امروز (هشتم مردادماه) با بیان اینکه در ۲۵ سال گذشته تقریباً سازمان شیلات کشور مجوزی برای صیادی در هرمزگان صادر نکرده بود، افزود: با راه‌اندازی سامانه ملی صدور مجوزها، حدود ۱۲ هزار و۷۰۰ صیاد بدون مجوز در استان هرمزگان شناسایی شدند که پس از پایش سه مرحله‌ای، بانک اطلاعاتی۱۰ هزار و۹۰۰ نفر از صیادان ثبت و برای حدود هشت هزار نفر مجوز صید صادر شد.

وی بیان کرد: استفاده از عنوان غیرمجاز برای این صیادان سنتی که سالیان درازی در کنار دریا زندگی می‌کنند و شغل اجدادی آن‌ها صیادی بوده است، درست نیست بلکه باید از این منابع به شکل مدیریت شده استفاده کنند.

شهردازد با اشاره به مزیت صدور مجوز برای صیادان خاطرنشان کرد: این صیادان که قبل از این هیچ بیمه‌ای نداشتند طبق موافقت‌نامه بیمه روستاییان و عشایر، بیمه شدند و حتی می‌توانند تسهیلات برای تجهیزات شناورها بگیرند و در حوزه سوخت نیز به آن‌ها کمک خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه هزینه بیمه صیادان بسته به تعداد افراد خانوار متفاوت است، افزود: هزینه بیمه صیادان ماهانه بین۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است که در سال حدود ۸۰۰ هزار تومان می‌شود.

شهرزاد اضافه کرد: در قالب این طرح، قایق و موتور قایق‌های صیادی از لحاظ ایمنی دریایی زیرنظر اداره ایمنی بنادر و دریانوردی هرمزگان استانداردسازی می‌شود و به آن‌هایی که از استاندارد لازم برخوردار باشند، اجازه صیادی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با تربیت یگان دریایی بر مجوز صادر شده برای این صیادان سنتی نظارت داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده مباحث اداره بنادر و بیمه صیادان را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه