کار و تعاون

واریز مانده سود سهام عدالت در اولین موعد پرداخت



به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با اشاره به واریز سود سهام عدالت گفت: در سال گذشته شاهد بودیم که سود عملکرد مالی شرکت‌ها به طور عمده در دو مرحله واریز شد و در شرایط فعلی عدد قابل توجهی از منابعی که قابل واریز باشد، باقی نمانده است و صرفه به مقیاس واریز هم وجود ندارد. به همین سبب واریز جداگانه این مقدار مانده، غیر منطقی است و قطعاً از سوی مردم نیز بازخورد خوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ قابل توجهی از سودهای سال ۱۴۰۰ نمانده است بنابراین به احتمال زیاد سودهای باقیمانده سال ۱۴۰۰ با سود سال مالی ۱۴۰۱ تجمیع خواهد شد تا صرفه به مقیاس بوده و در ذهن مردم نیز نقطه نظر منفی وجود نداشته باشد. بنابراین می‌توان گفت فعلاً سود واریزی، نخواهیم داشت.

باغستانی در پاسخ به این سوال که اگر سهامداران مشکلات عدم دریافت سود دوره‌های قبل خود را رفع کنند هنگام واریز سود عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ سودهای گذشته را دریافت خواهند کرد یا خیر؟ گفت: سود سال مالی ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و اگر سهامداری سود این سال‌ها را دریافت نکرده است، می‌تواند با ثبت نام در سامانه سجام و بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سودها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت، در یافت کند و این سودها به حساب او واریز خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه