اقتصاد کلان

احداث سکونتگاه‌های ساحلی جدید در خوزستان



ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: ساخت ۵ شهر ساحلی در خوزستان پیشنهاد شده است که نظرات کارشناسی راجع به این موضوع در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛ از جمله این که این ۵ شهر در یک یا دو نقطه متمرکز شوند که بنا شد در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، ۱۹ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که قبلاً در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود.

وی افزود: در جلسه امروز نیز تعدادی طرح در رابطه با مرغداری، نهالستان، کشاورزی، شیلات و سایر بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

حسینی‌محراب اظهار کرد: گروه مشاورین راه و شهرسازی نیز در این نشست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای ساخت شهرهای ساحلی در خوزستان پرداختند. طبق نظر دولت سیزدهم مقرر شده شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید ساخته شوند و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته این شهرهای ساحلی بر اساس شاخص‌هایی همچون جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که برخی از آن دریامحور است شکل خواهند گرفت.

استاندار خوزستان ادامه داد: بدین منظور در خوزستان ساخت ۵ شهر پیشنهاد شده است که نظرات کارشناسی راجع به این موضوع مطرح شد از جمله اینکه این ۵ شهر در یک یا دو نقطه متمرکز شوند که بنا شد در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعدادی از طرح‌های تائید شده در کارگروه زیربنایی مطرح شد که از بین آن‌ها ۸ طرح شامل یک طرح گردشگری، یک طرح کشتارگاه صنعتی و ۶ طرح صنایع تبدیلی کشاورزی به تصویب رسید.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه