ارتباطات و فن آوری اطلاعات

دانش بنیان‌ها خودروی با قوای محرکه کم مصرف می‌سازند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در کارخانه یک شرکت خودروسازی، توافق نامه تولید قوای محرکه کم مصرف در خودروهای داخلی و نصب آن بر روی خودروهای تولید شده با هدف کاهش مصرف سوخت در کشور امضا شد.

این توافق نامه با توجه به اهمیت بسیار بالای کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و همچنین در راستای تحقق اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی و رفع ناترازی انرژی در بخش حمل و نقل توسط میثم فرج الهی به عنوان رئیس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی و سامان فیروزی مدیر عامل شرکت خودرویی امضا شد.

معاونت علمی و این شرکت موافقت کردند ضمن فراهم ساختن بستر همکاری متقابل، زمینه را برای کسب دانش فنی طراحی و تولید قوای محرکه کم مصرف در خودروهای داخلی بنزینی و تحقق صرفه جویی مصرف سوخت بیش از ۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر با تمرکز بر یکی از خودروهای تولیدی کرمان موتور فراهم کنند.

در قالب این موافقت‌نامه همکاری مشترک، زمینه برای حمایت مالی از شرکت خصوصی توسط معاونت علمی در مدل‌های متنوعی از قبیل تسهیلات وام قرض الحسنه، اعتبار مالیاتی وام تبصره ۱۸، تسهیل تخصیص ارز معافیت گمرکی و … فراهم شد.

فرآیند انطباق موتور تولیدی با خودرو و فرآیند اخذ تأیید میزان مصرف صرفه جویی سوخت با همکاری و مشارکت شرکت خصوصی و کرمان موتور و با نظارت معاونت علمی صورت می‌پذیرد.

تولید انبوه قوای محرکه تأیید شده در فاز اول این توافق نامه با همکاری شرکت کرمان موتور، حمایت معاونت علمی و کنسرسیومی از شرکت‌های دانش بنیان و نصب بر روی خودروی مورد نظر شرکت کرمان موتور برای کاهش مصرف سوخت از محورهای اصلی این توافق‌نامه است.

معاونت علمی متعهد می‌شود ضمن تسهیل در صدور مجوزهای قانونی مرتبط با معاونت علمی برای تحقق و تسریع ورود به فاز دو و حمایت از تولید در قالببار اول، اعتبار مالیاتی تسهیل تخصیص ارز و معافیت گمرکی واردات تجهیزات لازم در خط تولید را تحقق ببخشد.

همچنین پیگیری تخصیص اعتبار تشویقی تعیین شده در مصوبه شورای عالی اقتصاد به این شرکت به ازای تولید خودرو با قوای محرکه جدید با کاهش مصرف بنزین مورد نظر در مصوبه همکاری و حمایت جهت اخذ استانداردهای لازم در صورت عدم وجود تدوین استانداردهای داخلی با همکاری سازمان ملی استاندارد، تخصیص اعتبار مالیاتی مطابق قانون جهش تولید دانش بنیان برای هزینه‌های صورت پذیرفته در شرکت و همچنین اعطای تسهیلات مندرج در توافق نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دیگر محورهای توافق یادشده است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه