دسته‌بندی نشده

خبر مهم استاندار خوزستان درباره آلودگی هوا



به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی‌اکبر حسینی محراب شامگاه شنبه در نشست کمیته استانی اضطرار آلودگی هوا اظهار کرد: دستگاه‌های متولی گزارش‌هایی در خصوص وضعیت هوا ارائه دادند و تجزیه تحلیل در خصوص آلودگی هوا صورت گرفت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا سکون هوا است که موجب عدم جابجایی آلاینده‌ها می‌شود.

حسینی محراب ادامه داد: مواردی همچون آتش زدن نیشکر، آتش‌سوزی‌هایی که در بخش عراقی تالاب هورالعظیم بوده، فعالیت فلرهای نفتی و همچنین صنایع آلاینده عوامل مؤثر در آلودگی هوا است که مورد بحث قرار گرفت.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بنا شد به‌منظور کاهش آلودگی هوا، نیشکر در ایامی که هوا در شرایط سکون است اقدام به آتش زدن مزارع خود نکند.‌

حسینی محراب گفت: البته با توجه به بارندگی‌هایی که در پیش داریم برخی کشاورزان نیز برای آماده‌سازی اراضی خود مبادرت به آتش زدن زمین‌ها کرده‌اند که این امر نیز یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا به شمار می‌رود.

استاندار خوزستان توضیح داد: ارقامی که در مورد آلودگی هوا مطرح شد به شاخص‌ها نزدیک بود که تنها در برخی ساعات روز عارض می‌شود و استمرار ندارد از این رو اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا با غیرحضوری شدن مدارس اهواز، باوی، کارون و الهایی موافقت کردند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در فضای مجازی آماری که منتشر می‌شود مربوط به یک زمان کوتاه است و مستمر نیست، بیان کرد: به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم در صورتی که شاخص آلایندگی افزایش یابد تصمیمات و تمهیدات متناسب با آن به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان و همچنین شهروندان اتخاذ خواهد شد.



منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه