عمران و اشتغال

اغلب زلزله زدگان خوی تا پایان امسال صاحب خانه می‌شوند



ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیشتر زلزله زدگان خوی تا پایان سالجاری صاحب خانه می‌شوند، گفت: زلزله شهرستان خوی به ۲۲۰۰ واحد خسارت کلی و به ۱۷ هزار واحد خسارت جزئی وارد کرد که در صورت مساعدت بانک ها، بیشتر این واحدها تحویل زلزله زدگان خواهد شد.

مجید جودی روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد در جلسه ای در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهم بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در احداث مساکن تخریب شده شهرستان خوی ۴۲۰ واحد است، افزود: بنیاد مسکن این استان کار تعمیر یک هزار و ۸۰۰ واحد را به پایان رسانده و همه ۴۲۰ واحد احداثی را هم تا پایان شهریور به مردم زلزله زده تحویل خواهد داد.

وی با بیان‌ اینکه از سهمیه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال جاری، ۱۲ هزار مربوط به آذربایجان شرقی است، تصریح کرد: سالانه شش درصد مساکن روستایی کشورمان در آذربایجان شرقی ساخته می‌شود و استان از این نظر در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

وی از روستاییان بد مسکن یا فاقد مسکن خواست، نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان‌ها اقدام کرده و از تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن بهره مند شوند.

وی در پایان‌ گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بر اثر ۴۴ حادثه ۳۷ هزار واحد مسکن در کشورمان آسیب دید که بیشتر آنها تا پایان شهریور تحویل صاحبانشان می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه