دسته‌بندی نشده

واکنش عشقی به وضعیت بازار بورس؛ نگرانی خیلی جدی‌ نداریم



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مجید عشقی درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: بورس تا اواسط اردیبهشت ماه وضعیت نسبتا مناسبی داشت اما متاسفانه توالی چند تصمیم که از نظر ما بدون در نظر گرفتن وضعیت شرکت‌ها و روند قیمت‌های جهانی چه در حوزه گاز، چه محصولات پتروشیمی، فلزات و سایر محصولات گرفته شد، به ضرر صنعت بود و اثرات منفی بر سودآوری شرکت‌ها داشت. از یک سو نحوه ابلاغ این مصوبات و از سوی دیگر مصادف شدن آن با اعلام برخی تغییرات در شرایط سودآوری شرکت‌های پالایشی موجب شد، بازار با یک جو روانی منفی روبه‌رو شود و متاسفانه اعتماد سرمایه‌گذاران لطمه دید.

وی افزود: در جلسه کمیسیون اقتصادی خوشبختانه مباحث خوبی مطرح و مقرر شد، هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا پیشنهادات اصلاحی برای اینکه این تصمیم اصلاح شود و قیمت‌گذاری‌ها، متناسب با شرایط قیمت‌های جهانی انجام شود، ارائه گردد.

به هیچ وجه به دنبال رانت برای یک صنعت خاص نیستیم

رئیس سازمان بورس افزود: ما به هیچ وجه به دنبال رانت برای یک صنعت خاص نیستیم، قطعا این به ضرر کشور است اما تعیین فرمول مناسب برای صنایع در بلندمدت هم به سرمایه‌گذاری بیشتر منجر می‌شود و هم اطمینان سرمایه‌گذاران را در پی خواهد داشت، ان‌شاءالله این موضوع را از سوی مجلس و دولت پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

طبق اعلام سازمان بورس، وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی وضعیت بورس مناسب می‌شود؟، بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به گزاراشات سه ماهه‌ای که منتشر می‌شود، از این پس نگرانی خیلی جدی‌ نداریم، امیدواریم پیگیری ما زودتر جواب دهد و بتوانیم به جمع‌بندی برسیم اما از آنجا که تصمیم یک نفر نیست و باید مراحلی طی شود، نمی‌توان برای آن زمان تعیین کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که پیشنهادات شما برای حمایت از بورس در لایحه برنامه هفتم چیست؟ گفت: ما همواره گفتیم که بازار سرمایه حمایت لازم ندارد، اگر مفاد برنامه هفتم به گونه‌ای باشد که جایگاه بازار سرمایه برای تامین مالی بخش واقعی اقتصاد درست دیده شود، همین کافی است.

عشقی تصریح کرد: بازار سرمایه می‌تواند به جای اینکه به حمایت نیاز داشته باشد، به تامین مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک کند؛ نیازمند این هستیم که برخی ساختارها در برنامه هفتم دیده شود که پیشنهادات ارائه شده و در حال پیگیری هستیم تا این پیشنهادات تصویب شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه