ارتباطات و فن آوری اطلاعات

کمیسیونر رقابت اروپا با مدیران اپل، گوگل و کوالکام دیدار کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هفته گذشته مشاور ارتباطات وستاگر اعلام کرد وی با مدیران ارشد اجرایی اپل، آلفابت، بوردکام و انویدیا در آمریکا دیدار می کند و محور مذاکرات وی قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا از جمله قانون بازارهای دیجیتال(DMA) و سیاست های رقابت در بازار است.

وستاگر در پلتفرم ایکس(توییتر سابق) به روزرسانی هایی درباره ملاقات با مدیران ۳ شرکت گفته شده را منتشر کرد.

او در دیدار با تیم کوک، مدیر ارشد اجرایی اپل درباره تعهد شرکت به اجازه توزیع برنامه های خود در خارج از اپ استور (فروشگاه اختصاصی اپلکیشن های اپل) و همچنین موضوعات مرتبط با رقابت مانند پرونده سرویس پخش موسیقی اپل( Apple Music) گفت‌وگو کرد.

کمیسیونر آنتی تراست اتحادیه اروپا و ساندار پیچای مدیر ارشد اجرایی آلفابت و گوگل درباره طراحی صفحه نمایش انتخابی و پرونده آنتی تراست فناوری تبلیغاتی این شرکت در اتحادیه اروپا و موضوعات دیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

تحت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا شرکت هایی که ماهانه بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال و سرمایه بازاری ۷۵ میلیارد یورو( ۸۲میلیارد دلار) داشته باشند، دروازه بانان اینترنت تلقی می شوند و موظف هستند اقدامات خاصی انجام دهند. به طور مثال این شرکت باید پیام رسان های خود را با محصولات رقیب هماهنگ کنند و به کاربران اجازه دهند تا اپ های مورد نظر خود را به طور پیش فرض روی دستگاه هایشان نصب کنند.

وستاگر موضوعات مورد مذاکره با کریستیانو آمون ریییس کوالکام را مشخص نکرد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه