اقتصاد کلان

بانک‌هایی که به مردم تسهیلات مسکن ندهند، جریمه می شوند



وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح از پروژه‌های مسکونی و روبنایی وزیربنایی شهر جدید اندیشه بر همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن تاکید کرد و گفت: بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات مسکن استنکاف کردند جریمه شده و مکلف به پرداخت جریمه هستند.

به گزارش ایسنا، امروز دوم آذر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهر جدید اندیشه، پروژه‌های مسکونی، تجاری و زیربنایی تکمیل شده این شهر جدید را افتتاح کرد.

بهره‌برداری بیش از  ۹۸۰ واحد مسکونی مشارکتی در شهر جدید اندیشه

بذرپاش با بیان اینکه در طی این سال‌ها حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث شده و جمعیت مناسبی در این شهرها ساکن شده است، افزود: در جریان بازدید امروز از شهر جدید اندیشه بیش از  ۹۸۰ واحد مسکونی در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید، بانک مسکن و بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف برای تولید مسکن، شهرهای جدید است. برنامه‌ریزی شده تا در کنار ساخت و عرضه بیشتر مسکن، مدیریت بازار مسکن نیز با عرضه بیشتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه تا دهه فجر امسال تعداد قابل ملاحظه ای واحد مسکونی در سراسر کشور از جمله شهر جدید اندیشه در قالب مشارکتی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بخشی از این پروژه ها در مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن به بهره برداری می رسد. همچنین این سیاست در سایر شهرهای جدید سراسر کشور از جمله پردیس و سایر شهرهای استان تهران در حال برنامه ریزی و اجراست.

بذرپاش از دیگر برنامه‌های حوزه مسکن ایجاد شهرک‌های خصوصی نام برد و گفت: در ایجاد شهرک‌های خصوصی مشارکت بیشتر بخش خصوصی مورد تاکید است و مقرر شده است با مدل‌های جدید و جذاب میزان مشارکت بخش خصوصی را در فرآیند تولید مسکن تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در کیفیت ساخت و حجم و تعداد واحدها، تاثیر جدی دارد.

مجوز ایجاد چندین شهرک خصوصی تا پایان سال صادر می‌شود

بذرپاش با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های خصوصی مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: مجوز یک شهرک خصوصی صادر شد و تا پایان سال مجوز تعدادبیشتری شهرک خصوصی نیز صادر می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات مسکن استنکاف کردند جریمه شده و مکلف به پرداخت جریمه هستند.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی در رابطه با واریز مبلغ  جریمه به صندوق ملی مسکن، با بیان اینکه در بانک مرکزی جلسات مختلفی برگزار شده و ارتباط مستمر با بانک مرکزی در حال انجام است، گفت: نماینده ای را برای این کار معرفی کرده ایم و یک نماینده را نیز  رئیس کل بانک مرکزی معرفی کرده است  تا با نگاه کارشناسی هر جایی مشکل وجود دارد، برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: عملکرد بانک‌ها بهتر شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه