دسته‌بندی نشده

نرخ بانک مرکزی تغییر نمی کند



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  این یک مسأله حقوقی متداول است که مصوبات هیات دولت در هیات تطبیق مصوبات مجلس بررسی می‌شود و اگر خلاف قانون باشد، مجلس اعلام میکند و دولت هم یا اصلاح می‌کند و یا مصوبه لغو می‌شود.

وی افزود: تشخیص مجلس این بوده که این مصوبه باید لغو شود‌؛ قانون تعیین نرخ تسعیر ارز را بر عهده بانک مرکزی گذاشته و همین فرایند الان وجود دارد. مصوبات بانک مرکزی لازم‌الاجراست و فقط مسأله مجلس این بوده دولت نمی‌تواند نرخ ثابتی را مشخص کند و بانک مرکزی با صلاحیت قانون نرخ را مشخص می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: تغییری در نرخ تسعیر انجام نخواهد شد و مبنا همان نرخی است که بانک مرکزی گفته است و همان مبنا ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فرش‌های مفقودشده کاخ سعدآباد، تاکید کرد: این موضوع قدیمی بوده است. این دولت چون فسادها را پیگیری می‌کند، یکی یکی هر کدام از فسادهایی که روی زمین مانده و پیگیری نشده را دنبال می‌کند، خودش متهم می‌شود. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم روشن باشند که چه کسی شاکی و چه کسی متهم است؟ دولت شاکی است و تخلفاتی که چه در گذشته و چه در دوره حاضر رخ دهد را باید پیگیری کرد.

 

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه