اقتصاد کلان

جایگزینی ارزهای ملی در مبادلات ایران و سوریه



رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار وزرای اقتصاد و تجارت و همچنین ارتباطات و فناوری سوریه گفت: همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه با جدیت دنبال شده و در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین در دیدار محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت و همچنین ایاد الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری سوریه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی، اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه گفت: افزایش مناسبات و همکاری‌های پولی و بانکی، تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دستور کار جدی تهران و دمشق است. 

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک و شبکه کارتی ایران و آمادگی بانک مرکزی برای همکاری‌های مشترک در این زمینه با سوریه تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم ایران در توسعه همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه، جایگزینی ارزهای ملی در مناسبات پولی بانکی و افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی است.

طبق اعلام بانک مرکزی، محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دمشق – تهران گفت: کنار گذاشتن دلار از مناسبات تجاری و استفاده از ارزهای ملی در بستر همکاری‌های پولی و بانکی سوریه و ایران قطعا افزایش حجم صادرات و واردات دو کشور را در پی خواهد داشت.

محمد سامر الخلیل با بیان اینکه روند توافقات سوریه و ایران در عرصه های مختلف در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته است تصریح کرد: هدف مهم این است که با پیگیری مصوبات، در تمام موضوعات مرتبط با مسایل اقتصادی بین دو کشور به نتیجه برسیم، نتایجی که در راستای مصالح دو کشور است.

ایاد الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری سوریه نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه بانکداری الکترونیک، خواستار تشکیل کارگروه مشترک دو کشور به منظور افزایش همکاری‌های فناورانه در عرصه ارتباطات و همکاری‌های بانکی شد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه