دسته‌بندی نشده

حماس: درگیر مذاکرات سختی هستیم



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: سندی که در نشست «پاریس ۲» منتشر شد، مبتنی بر ورود کمک‌ها به غزه است، اما هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: جنبش درگیر نبرد مذاکراتی سختی همچون نبرد نظامی است. ما به یک تحول ویژه در مسیر ملی نیاز داریم.

نزال ادامه داد: اگر بگوییم نبرد میدانی جاری نشانگر پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی است، اغراق نکرده‌ایم. اشغالگران در تلاش هستند تا نتایج پیروزی نظامی مقاومت فلسطین را از آن سلب کنند.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه مناطق شمال نوار غزه از گرسنگی رنج می‌برند، گفت: اکنون اولویت ما وارد کردن کمک‌ها به آنجاست. حماس در اقدام سیاسی خود تلاش‌های بسیاری را برای نجات مردم در نوار غزه انجام می‌دهد.

پیش از این وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از ۲ منبع گزارش داد «در جریان مذاکرات پاریس پیشرفت‌هایی حاصل شده است که ممکن است در چند روز آینده به مذاکرات جدی‌تری بر سر توافق درباره جنگ غزه، آتش‌بس و تبادل اسرا منجر شود».

به گفته این منابع، مقامات آمریکایی، قطری و مصری روز جمعه در جریان یک نشست کلیدی در پاریس، چارچوب جدید و دقیق‌تری را برای تبادل اسرا به مذاکره‌کنندگان صهیونیستی ارائه کردند.

این منابع گفتند: چارچوب به روز شده پیشنهاد می‌کند که حماس در ازای آتش‌بس ۶ هفته‌ای و آزادی صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، حدود ۴۰ اسیر صهیونیستی در غزه را آزاد کند.

یک مقام ارشد آمریکایی هم گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات در مورد تبادل اسرا در پاریس در روز جمعه حاصل شد، اما فاصله زیادی تا دستیابی به توافق وجود دارد

از سوی دیگر، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس فاش کرد: اشغالگران می‌خواهند صحنه را در ماه مبارک رمضان شعله‌ور کند و توصیه ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل درباره محدود کردن اقامه نماز در مسجد الاقصی در ماه رمضان موجب تشدید اوضاع خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه