دسته‌بندی نشده

بنز، آئودی و بی‌ام‌و نه! / آلمانی‌ها عاشق این ماشین هستند + عکس


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلمان را می‌توان زادگاه صنعت خودروسازی نامید چرا که اولین خودرو در این کشور ساخته شد و هنوز هم بسیاری از باکیفیت‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای جهان از این گوشه جهان بیرون می‌آیند.

در این میان یک خودرو در میان مردم آلمان محبوب‌تر از بقیه است، فولکس گلف جی‌تی‌آی. دهه‌ها از حضور فولکس‌ گلف جی‌تی‌آی می‌گذرد و این ماشین همچنان یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های آلمانی در جهان است. تا اینجای سال ۲۰۲۳ نیز گلف جی‌تی‌آی عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار آلمان را در اختیار دارد.

بنز، آئودی و بی‌ام‌و نه! / آلمانی‌ها عاشق این ماشین هستند + عکس

گلف جی‌تی‌آی

کمپانی خودروسازی فولکس با معرفی گلف آغازگر ژانر خودروهای هاچبک را در جهان بود. ژانری که خیلی زود در دنیای خودرو پرطرفدار شد و قطعا گلف جی‌تی‌آی همواره گل سر سبد خودروهای هاچبک بوده است.

مدل ۲۰۲۳ این ماشین با یک موتور ۲ لیتری ۲۴۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و در نمونه اتوماتیک با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه این نیرو را به چرخ‌های جلوی ماشین منتقل می‌کند.

گلف در مدل جی‌تی‌آی ۲۰۲۳ دست به اصلاح سیستم تعلیق زده است که با کنترل الکترونیکی جلوی لغزش ماشین را می‌گیرد. به این ترتیب به لطف افزایش قدرت موتور و سیستم کنترل الکترونیکی جدید نه تنها ماشین در مسیر مستقیم سریع‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر است که در مسیرهای چالش‌برانگیز و حتی در پیست مسابقه تجربه‌ای لذت‌بخش برای راننده فراهم می‌کند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه