اقتصاد کلان

جزئیات انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث تشریح شد



مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جزئیات فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث آنها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد باغستانی گفت: خوشبختانه با تلاش متخصصان و کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی، سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث با نام میراث آماده بهره برداری است به طوریکه این سامانه تست های فنی، امنیتی و پایداری خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی با قدردانی از همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سازمان بورس و اوراق بهادار و کارگزاران منتخب برای راه اندازی طرح ملی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث افزود: در مرحله نخست این طرح با مشارکت تمامی شعب ۸ شرکت کارگزاری مفید، آگاه، پارسیان، بانک سامان، بانک ملت، بانک ملی، اقتصاد بیدار و مبین سرمایه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

باغستانی با بیان اینکه همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ کارگزاری برگزار شده است، تصریح کرد: سایر شرکت های کارگزاری و دفاتر الکترونیک قضایی نیز در آینده نزدیک به فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث افزوده خواهند شد تا ارائه خدمات به ذینفعان این طرح ملی در سراسر کشور افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث را از مهم ترین مدارک برای مراجعه به شرکت های کارگزاری اعلام کرد و گفت : این  شرکت در این فرایند از سرخط های شماره دار، هیچ پیامکی ارسال نخواهد کرد و مردم نباید به این گونه پیامک ها توجه کنند.

بنا بر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی، وی خاطرنشان کرد: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده باید به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به رسانه های رسمی مراجعه کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که زیر ساخت های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است و در روزهای آتی با رونمایی سامانه میراث، این طرح ملی وارد مرحله عملیاتی می شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه