ارتباطات و فن آوری اطلاعات

نماینده مجلس آمریکا خواهان انتقام گیری از چین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در اوایل هفته جاری چین نیز فروش محصولات شرکت آمریکایی میکرون را ممنوع کرده بود.

ممنوعیت فروش محصولات میکرون در چین از سوی رگولاتور فضای سایبری این کشور جدید ترین اقدامی است که به تنش تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان دامن زده است.

کارین ژان پیر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود بیانیه دولت چین درباره میکرون براساس واقعیت های موجود نیست.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد وزارت بازرگانی آمریکا درباره میکرون مشغول مذاکره مستقیم با چین است. میکرون تراشه های حافظه ای می سازد که کاربرد های وسیعی از موبایل گرفته تا سرورهای مراکز داده دارد.

چاک شومر رهبر نمایندگان اکثریت مجلس سنا نیز اعلام کرد مشغول مذاکره برای طیف وسیع تری از مدیران صنایع و هم پیمانان درباره این موضوع است.

مایک گالاگر نماینده مجلس آمریکا و یکی از قانونگذاران تاثیرگذار در کمیته چین به دولت بایدن فشار می آورد تا موضع سختگیرانه تری علیه این کشور بگیرد. وی تنها قانونگذاری است که تاکنون خواستار اقدامی انتقامجویانه علیه ممنوعیت میکرون در چین شده است.

گالاگر در بیانیه ای اعلام کرد آمریکا باید به طور واضح به چین نشان دهد هیچ گونه تهدید اقتصادی از سوی چین در برابر شرکت ها یا هم پیمانانش را تحمل نمی کند. وزارت بازرگانی باید به سرعت Changxin Memory Technologies (CXMT) را در فهرست خود قرار دهد ومطمئن شود هیچ فناوری آمریکایی به CXMT،YMTC یا شرکت های چینی فعال این صنعت، ارسال نمی شود.

CXMT برترین تولید کننده تراشه حافظه در چین است و رقیبی برای میکرون داخل این کشور به حساب می آید، بنابراین از تحریم شرکت آمریکایی سود می برد.

YMTC نیز یک تراشه ساز چینی است اما از دسامبر ۲۰۲۲ میلادی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته است.

گالاگر همچنین معتقد است وزارت بازرگانی باید تضمین کند آمریکا به شرکت های خارجی تولید کننده نیمه رسانا که در چین فعالیت می کنند و جای خالی میکرون و شرکت های کره ای که طی سال های اخیر تجربیات مشابهی داشته اند، هیچ گونه مجوز صادراتی اعطا نشود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه