ارتباطات و فن آوری اطلاعات

افتتاح مدرسه هفت کلاسه راه ایمان شادگان با حمایت همراه اول



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاحیه و بهره برداری رسمی از دبستان هفت کلاسه پسرانه راه ایمان شادگان با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز، سرهنگ اسکندر جماشیانی فرمانده انتظامی شادگان و سرهنگ علی فرحانی فرمانده سپاه شادگان و با حمایت همراه اول برگزار شد.

این مدرسه که به سبک ماژولار و قابل انتقال توسط موسسه خیریه راه ایمان و با حمایت همراه اول و خیرین در روستای آلبوناظر شهرستان شادگان استان خوزستان ساخته و تجهیز شده است، در نوع خود جزو سازه های سریع و چابک از منظر احداث به شمار می رود که فعالیت های عمرانی در آن با کاهش حداکثری مواجه شده است.

نیاز حداقلی به نیروهای متخصص و کارگر به نسبت مراکز سازه ای که تمایل بیشتر خیرین برای مشارکت را نیز به دنبال دارد، از جمله ویژگی های دیگر در پیشبرد این پروژه بود.

به توجه به اهمیت آموزش و پرورش و تربیت نسل های آینده که یکی از محورهای مورد توجه مجموعه های پیشرو در توسعه پایدار جامعه به حساب می آید، همراه اول تاکنون با اهدای کانتینرهای مورد نیاز، در ساخت 12 مدرسه کانتینری در سطح کشور مشارکت داشته است.

در واقع تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان اصلی کشور، سرفصل بسیار مهمی است که با توجه به نقش زیرساختی آن در رشد جامعه، پیشران بسیاری از فعالیت های مسوولیت اجتماعی نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور بوده است.

همراه اول با این نگاه، سعی کرده است که در همه لحظات در کنار نظام آموزشی کشور قرار داشته باشد و نقش حامی را برای مسوولان، معلمان و دانش آموزان ایفا کند که این همراهی بنابر شرایط کشور، در هر زمان رنگ و بویی تازه داشته است.

راه اندازی و توسعه شاد به عنوان بزرگترین سوپراپلیکیشن کشور که بیش از دو سال بار اصلی آموزش را در شرایط کرونا بر عهده داشت، ارتقای زیرساخت های آموزش مجازی و اهدای تبلت به دانش آموزان مناطق محروم، حمایت از رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی، کدآپ و جایزه معلم نمونه های کوچکی از نقش آفرینی های همراه اول در نظام تعلیم و تربیت بوده است.

حمایت از نخبگان هم که یکی از محورهای اصلی فعالیت های اپراتور اول تلفن همراه کشور در این سال ها بوده است، با حمایت از تیم های رباتیک در مسابقات گوناگون جهانی و همچنین اعطای بورس دانش آموزان مستعد در مقطع کارشناسی دنبال شده است.

همراه اول برای حمایت از علم و علم آموزی هیچ حد و مرزی نمی شناسد و محرومیت زدایی و ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور همواره از دغدغه های مورد توجه این شرکت برتر ایرانی است.

ساخت هشت مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه و ساخت مدارس در شمال و جنوب کشور در استان های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان تنها گوشه ای از توجه ویژه به مناطق محروم است.

گفتنی است در سال های اخیر با توجه به رشد چند برابری قیمت مصالح و هزینه های ساخت مدرسه به شیوه سنتی، همراه اول بر آن شده که از روش های سریع و کارآمدی برای راه اندازی مدارس در نقاط دورافتاده کشور استفاده کند.

برای این منظور همراه اول با اهدای کانتینرهای مازاد خود و با مشارکت خیرین، ایده ساخت مدارس کانتینری با امکانات کامل را پیاده کرده که با استقبال مسوولان، دانش آموزان و معلمان رو به رو شده است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه