بانک،بیمه،بورس

بررسی ادامه حضور ۲ خودروساز بزرگ در بورس/ اصلاح فوری ساختار – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح برخی از دستورات جلسه سه‌شنبه گذشته شورای عالی بورس، اظهار داشت: پس از ارائه گزارش وضعیت بازار، جزئیات پذیره‌نویسی موفق شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین پذیره‌نویسی از محل صرف سهام در بازار فرابورس به اعضای شورا گزارش شد.

عشقی، همچنین عنوان کرد: یکی دیگر از دستورات مهم جلسه شورا، موضوع گزارش وضعیت و عملکرد شرکت‌های خودروساز بزرگ در بازار اصلی بورس تهران بود که شرکت بورس نیز گزارش کارشناسی خود در این خصوص را ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود در این صنعت که بعضاً مزمن شده است، اعضای شورا متفقاً بر انجام یکسری اقدامات اصلاحی عاجل برای برون رفت از این وضعیت تاکید و مقرر شد در جلسات آتی شورای عالی بورس، با وزیر صنعت، معدن و تجارت مباحث کارشناسی تکمیلی مطرح و تصمیم مربوطه اتخاذ شود که مسلماً نیازمند همراهی و انجام برخی از اقدامات از سوی وزارت متبوع است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تاکید کرد: در کنار موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اصلاح ساختار مالکیتی این دو خودروساز و بازنگری در نظام تصدی‌گری دولت در آنها، لزوم واگذاری سهام تودلی، خروج از سرمایه‌گذاری‌های غیرمرتبط و همچنین افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی بورس بود.

وی همچنین تصریح کرد: در ادامه جلسه، ضمن تاکید همه اعضا بر اهمیت موضوع سهام عدالت، اقدامات انجام شده به منظور تسریع در برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با پیشتازی دو استان زنجان و خراسان شمالی بر اساس مصوبه قبلی شورا برای اعضا تشریح شد که امید می‌رود مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه دوم بهمن ماه شاهد برگزاری این دو مجمع باشیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه