عمران و اشتغال

بهره‌برداری از ۸۰۰۰ طرح صندوق کارآفرینی امید / ایجاد ۲۳۸ هزار فرصت شغلی در کسب‌وکارهای خرد



مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از بهره‌برداری ۸۰۰۰ طرح کسب و کار خرد و کوچک این صندوق به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروری انقلاب اسلامی و ایجاد ۲۳۸ هزار فرصت شغلی از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی آقابابایی از ایجاد بیش از ۲۳۸ هزار فرصت شغلی در کسب و کارهای خرد و کوچک از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: امروز به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۰۰۰ طرح کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد. این مراسم به صورت حضوری در استان قم و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید و در سراسر کشور با حضور مسئولین استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: کار صندوق کارآفرینی امید جهادی است و رسالت آن کمک به ایجاد اشتغال خرد کوچک و متوسط است و با توجه به این ماموریت صندوق، تنها در سال ۱۴۰۲ تاکنون برای بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد بیش از ۵۰ هزار نفر فرصت شغلی شده است.

آقابابایی با اشاره به عملکرد صندوق در دولت سیزدهم تصریح کرد: در سه سال دولت مردمی تسهیلات پرداختی از طریق صندوق کارآفرینی امید برابر است با کل تسهیلات در ۸ سال دولت قبل که این مهم برای توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و توسعه مشاغل جوانان صورت گرفته است. سقف تسهیلات در این سال‌ها بیشتر شده و حدود اختیارات استان‌ها و شعب نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به فعالیت صندوق در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰۰ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در مناطق روستایی کشور پرداخت شده که به ایجاد اشتغال مناطق روستایی و ماندگاری جمعیت کمک کرده است.

آقابابایی خطاب به جوانان جویای کار که ممکن است از تسهیلات بانکی ناامید شده باشند، گفت: صندوق کارآفرینی امید در ۲.۵ سال توانسته بیش از ۲۳۸ هزار شغل ایجاد کند که گستره این مشاغل در اختیار جوانان است و این نشان می‌دهد که جوانانی که خلاق، ایده‌پرداز و جویای کار هستند می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت این صندوق در قالب تفاهم‌نامه‌های موجود بهره‌مند شوند.

وی درباره پول‌پاشی برخی بانک‌ها، اظهار کرد: باید وقتی تسهیلات ارزان قیمت و قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود حتماً منجر به اشتغال و ارزش افزوده در حوزه اقتصاد کشور باشد و صندوق نیز برای اینکه به این هدف برسد با امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف تخصصی، زمینه بهره‌مندی جوانان و کارآفرینان را از این تسهیلات فراهم کرده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره احیای واحدهای راکد یا نیمه‌فعال در دولت سیزدهم نیز گفت: ستاد احیای واحدهای اقتصادی راکد و نیمه راکد ریاست جمهوری در این خصوص در حال فعالیت است و صندوق نیز به عنوان نهاد مالی تامین کننده تسهیلات در این حوزه شناخته شده است و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ فقره تسهیلات با بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای احیای واحدهای نیمه‌تمام یا راکد در نقاط مختلف کشور پرداخت شده و در نتیجه بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مجدداً به چرخه تولید کشور برگشته است.

آقابابایی با اشاره به تلاش صندوق برای تسهیلگری و آسان کردن ارائه خدمات به کارآفرینان افزود: متوسط زمان پرداخت تسهیلات از لحظه معرفی فرد توسط دستگاه طرف تفاهم‌نامه به صندوق در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌پذیرد و ما برنامه داریم که بتوانیم تسهیلات را به ویژه در حوزه مشاغل خانگی به صورت غیرحضوری و برخط پرداخت کنیم.

وی شفافیت را یکی از ویژگی‌های اصلی صندوق کارآفرینی امید برشمرد و گفت: درحال حاضر مردم و رسانه‌ها با مراجعه به سامانه آگاه در سایت صندوق کارآفرینی امید می‌توانند به تفکیک استان‌ها طرح‌های اجرا شده صندوق را مشاهده کنند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه