تولید و تجارت

جمع آوری آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازار آغاز شد



حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با مهر در مورد خرید و فروش آیفون ۱۴ و ۱۵ اظهار کرد: سیاست ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بالا مورد تاکید است، چرا که حدود یک درصد جامعه کاربر این کالای لوکس هستند، اما بیش از ۳۰ درصد سبد ارزی کشور را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برخورد با آیفون قاچاق ۱۴ به بالا در دستور کار قرار گرفته و این موضوع به دبیر کمیسیون مقابله قاچاق کالا و ارز استان تهران ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی ضابطان نسبت به جمع‌آوری کالای آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق اقدام خواهد شد.

دهقانی نیا تاکید کرد: اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون ۱۴ به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.

همچنین طبق اعلام یاسر سوادکوهی مدیرکل هماهنگی مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص آیفون ۱۵ نیز به هیچ عنوان ثبت سفارشی صورت نگرفته و ورود آن حتی به صورت مسافری نیز ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود. ه م چ نی ن «دانگل‌های آی‌کاس» که آن تن‌دهی گوشی‌های رجیستر نشده را فعال می‌کرد نیز قاچاق محسوب شده و از سطح عرضه جمع‌آوری خواهند شد. اگر گوشی‌های آیفون ۱۴ که به‌صورت مسافری وارد شده‌اند کد آنها در گمرک ثبت نشده باشد، نیز جمع‌آوری خواهند شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه