اقتصاد کلان

پیام‌های همدردی مسوولان اقتصادی با ملت مظلوم فلسطین



جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه، واکنش‌های بسیاری را در جهان و ایران، در راستای محکومیت این اقدام به دنبال داشت که در همین راستا مسوولان اقتصادی کشور نیز در اطلاعیه‌هایی این جنایات را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، در پی جنایت رخ داده در غزه، از همان لحظات نخستین جمهوری اسلامی ایران این جنایت را که سبب شهادت بیش از ۱۰۰۰ نفر از جمعیت غزه شد محکوم کرد، مسئولان، سازمان‌ها و دولتمردان هم با صدور پیام‌هایی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

محکومیت جنایت اسرائیل در غزه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

وزیر نفت در پیامی با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حمله رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان غزه را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: «بسمه‌تعالی؛ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا
رژیم جعلی صهیونیست همانا برآمده از مطامع استعمارگران بوده که موجودیت خود را بر پایه غصب و ویرانی خانه و کاشانه ملت مظلوم فلسطین بنا کرده است.
رژیم غاصب، سال‌هاست با حمایت قدرت‌های استعماری در سرزمین مادری و اجدادی فلسطینیان دست به جنایت‌ زده، انسان‌های فراوانی را آواره کرده و مردان، زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد.
این جرثومه فساد و ویرانی هیچ دریغی از شلیک مستقیم به کودکان، استفاده از سلاح‌های ممنوعه در جنگ و قتل‌عام آوارگان در اردوگاه‌ها ندارد و هیچ وجدان بیداری در جهان نیست که جنایت رژیم کودک‌کش در بمباران بیمارستان ‌المعمدانی غزه را محکوم نکند. بدون تردید خون صدها کودک بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطینی به‌زودی دامن ناپاک صهیونیست‌ها را خواهد گرفت.

کارکنان صنعت نفت ایران نیز هم‌صدا و هم‌پیمان با مسلمانان و حق‌طلبان سراسر جهان این جنایت منفور را محکوم کرده و برای آزادی قدس شریف از چنگان رژیم جعلی و غاصب، هم‌دل و دوشادوش رزمندگان محور مقاومت ایستاده، برای پیروزی آنان از درگاه خداوند متعال طلب پیروزی و نصرت قریب می‌کند. یَـأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدَامَکُم».

تاکید بر ضرورت حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی

سید محمد هادی سبحانیان- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور- در آغاز به کار اجلاس سراسری مدیران مالیاتی سراسر کشور در شیراز با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مردم ستمدیده فلسطین، حملات ددمنشانه رژیم غاصب به این کشور را محکوم و بر ضرورت حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی تاکید کرد.  

بر اساس اعلام رسانه مالیاتی ایران، متن پیام سید محمد هادی سبحانیان به این شرح است: بِسْمِ‌ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‌ «وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّکُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا فَأَوْحی‌ إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِکَنَّ الظَّالِمِینَ» ولی کفرپیشگان به پیامبرانشان گفتند: مسلماً ما شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه هم‌کیش ما شوید. پس پروردگارشان به آنان وحی کرد: ما قطعاً ستمکاران را نابود می‌کنیم.

خوی درنده رژیم غاصب صهیونیستی که دهه‌ها جنایت، اشغالگری، کشتار دسته جمعی و نسل‌کشی ساکنان واقعی ارض فلسطین را در طومار خیانت‌هایش به تاریخ بشریت دارد، این بار بیمارستان المعمدانی غزه را هدف قرار داده است و منجر به فاجعه ای بزرگ در تاریخ ننگین این رژیم شد.

رژیم غاصب صهیونیستی پس از سال‌ها ظلم و خشونت و محاصره قریب به دو میلیون انسان بی گناه در باریکه غزه و محروم سازی آنان از کمترین امکانات حیاتی و نقض همه قوانین بین المللی در چند روز گذشته از یک‌سو دیوانه وار و به تصور جبران شکست غیرقابل ترمیم خود، حملات کور، وحشیانه و شبانه روزی با اقسام سلاح های ممنوعه و نامتعارف را به زنان، کودکان و سالخوردگان نوار غزه انجام داده است و با خراب کردن خانه ها بر سر مسلمانان و قطع آب و برق و ممانعت از ورود دارو و مواد اولیّه، اقدام به مجازات دسته جمعی ساکنان این منطقه محروم کرده است و این در حالی است که از دیگر سو رسانه های غرب با مظلوم نمایی و گزارش‌های نادرست و حتی تصویرسازی مزورانه سعی در مظلوم نمایی و تطهیر هیولای دیوسیرت رژیم کودک کش اسرائیل نموده اند.

مدیران و کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور در طلیعه اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در شیراز، ضمن حمایت همه جانبه و همیشگی خود از مردم مظلوم فلسطین، از همه دولت های اسلامی، همه آزادی خواهان جهان و سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری می خواهند ضمن هوشیاری در برابر دوگانه مزوّرانه «ظلم – مظلوم نمایی» این رژیم سفاک، در برابر این جنایات هولناک سکوت و مصلحت سنجی را کنار گذاشته و ضمن محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه به عمل آورند.

انزجار از اقدام‌های ددمنشانه رژیم غاصب صیهونیستی

شورای عالی فرهنگی وزارت نفت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونستی بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. بسم‌الله القاصم الجبارین

انا من المجرمین منتقمون (سوره سجده آیه ۲۲)

خوی درنده رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر صحنه‌هایی دردناک و تأسف‌بار را در مقابل دیدگان جهانیان به تصویر کشیده است.

ما کارکنان بصیر صنعت نفت، هم‌صدا با ملت بزرگ ایران و دیگر کشورهای مسلمان و همه آزادگان جهان انزجار خود را از اقدام‌های ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل اعلام می‌داریم و بار دیگر بیعت خود را بر تبعیت از ولی امر مسلمین تا نابودی کامل رژیم منحوس صهیونیستی و آزادی قدس شریف اعلام داشته و از خداوند منان، فرج منتقم خون شهدا حضرت ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) را مسئلت داریم.»

محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صیهونیستی از سوی جامعه میلیونی تعاونگران کشور

همچنین بهمن عبدالهی- رئیس اتاق تعاون ایران-  هم طی پیامی ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صیهونیستی و ابراز همدردی با مردم ستمدیده فلسطین به ویژه مردم آزادیخواه غزه، مراتب آمادگی خود را برای اجرای هرگونه فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت مردمی اعلام کرد.

در متن پیام وی گفته شده: بِسْمِ‌ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‌، «ذلِکَ وَ مَنْ عاقَبَ بِمِثْلِ ما عُوقِبَ بِهِ ثُمَّ بُغِیَ‌ عَلَیْهِ لَیَنْصُرَنَّهُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ» (حج/۶۰)

«سخن حق این است و هرکس به همان مقدار ظلمی که به او شده در مقام انتقام برآید و باز به او ظلم شود که البته خدا او را یاری دهد که خدا بخشنده و آمرزنده است.» اینک که خون به ناحق ریخته کودکان، نوجوانان و زنان و مردان مظلوم فلسطین رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر و صلح طلبی پهنه گیتی را رقم زده است، رژیم غاصب و ترمیم ناپذیر جعلی صهیونیستی به کشتار همه جانبه به ویژه زنان، کودکان و بیماران روی آورده تا خوی وحشی‌گری از پیش اثبات شده اش را به رخ جهانیان بکشد؛ مدعیان قلدرمآب که در مقابل حمله نظامی یک کشور به نظامیان کشوری دیگر تمامی امکانات مادی و معنوی خود را برای دفاع از متحدشان به صحنه می آورند، حال در قبال یورش ددمنشانه رژیم غاصب به غیر نظامیان بی دفاع نوار غزه تمام قد به کمک این غده خودساخته سرطانی اشان در خاورمیانه آمده‌اند.

اتاق تعاون ایران به نمایندگی از جامعه میلیونی تعاونگران کشور ضمن محکوم نمودن این جنایات و ابراز همدردی با مردم ستمدیده فلسطین مراتب آمادگی خود را برای اجرای هرگونه فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت مردمی اعلام می دارد.

خون های به ناحق ریخته شده مظلومین نقطه پایان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی است

همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  نیز جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان معمدانی را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: بدون تردید، خون های به ناحق ریخته شده مظلومین نقطه پایان اضمحلال و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی و این سازمان صدای رسای مردم فلسطین در منطقه و جهان در احقاق حق خود علیه اشغالگری رژیم اسرائیل است.

در بیانیه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، إنا من المجرمین منتقمون.  در شرایطی که مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت اختیار کرده اند و رندانه، چشم بر جنایات رژیم کودک کش وغاصب  اسرائیل بسته اند، فلسطین مظلوم با ‌پدیده‌ای فراتر از نسل کشی مواجه شده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای(حفظه الله)، جنایت عیان رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی آشکار در مقابل چشم همه جهانیان است.این رژیم  جعلی صهیونیستی، آشکارا با نقض «حق تعیین سرنوشت» و «حق حیات» مردم فلسطین را در همه ادوار و فراهم کردن موجبات از بین رفتن سایر حقوق مسلم ملت ستمدیده فلسطین، بسیاری از زیر ساخت‌های حیاتی این  سرزمین را نابود کرده و در دوران‌های مختلف مرتکب «جنایات جنگی» و «جنایت علیه بشریت» شده است؛ حمله موشکی ارتش رژیم آدم‌کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و کشته‌شدن غیر نظامیان، از مظاهر بارز این جنایات است.

خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با ابراز عمیق‌ترین مراتب همدردی با ملت بی دفاع فلسطین و خانواده شهدای مقاومت، جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس را که خلاف کنوانسیون بین المللی ژنو و فطرت پاک تمامی انسان های آزاده جهان است، محکوم می نماید.

بدون تردید، خون های به ناحق ریخته شده مظلومین یقیناً نقطه پایان اضمحلال و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی است و  عزم ملت مقاوم و مجاهد فلسطین را در ایستادگی برای آزادی سرزمین‌شان از لوث وجود اشغالگران جزم‌تر خواهد کرد؛ با دعوت از ملت شریف ایران به مطالبه پایان تعرض به خاک فلسطین و دفاع از مظلومان عالم، اعلام می نماییم که صدای رسای مردم فلسطین در منطقه و جهان در احقاق حق خود علیه اشغالگری رژیم اسرائیل هستیم.

پرده دیگری از خوی وحشیگری و جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی 

همچنین گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در بیانیه‌ای، جنایات رژیم غاصب صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد. در متن بیانیه ایران‌خودرو آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ فَلَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ

امروز شاهد جنایتی هولناک بر مردم مظلوم فلسطین و زنان و کودکان بی دفاع غزه هستیم که پرده دیگری از خوی وحشیگری و جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی را در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش می گذارد. حمله به بیمارستان «المعمدانی» غزه و شهادت بیش از هزار کودک و پزشک بی دفاع در طول تاریخ کم‌سابقه بوده و قلب و وجدان‌های بیدار و انسانهای آزاده را جریحه‌دار و پرخون کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو همچون خیل عظیم امت اسلامی و انسان‌های آزاده در سراسر جهان حمله صهیونیست‌های غاصب به مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین را شدیدا محکوم می کند. جنایات این رژیم جعلی که با کمک شرکای غربی و به خصوص حمایت مستقیم آمریکای جنایتکار صورت می‌پذیرد جز اشغال و ویرانی ثمره‌ای برای مردم دنیا نداشته است.

قطعا صهیونیست‌ها جواب سخت و پاسخ کوبنده این حماقت و حملات از روی استیصال خود را با مشت آهنین و کوبنده جوانان فلسطینی و سایر مسلمانان بیدار جهان که همچون سدی محکم و آهنین هستند، به زودی دریافت خواهند کرد.

این جنایت پایان صبر و حوصله جبهه مقاومت است

همچنین حسین فلاح خوش مشرب- معاون اجرایی دارالقرآن خانه کارگر کشور- طی انتشار پیامی گفت: جنایت دد منشانه رژیم کودک کش صیهونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی که موجب تألم خاطر جهانیان شد و بیش از ۱۰۰۰ زن و کودک بی دفاع را که برای درمان آسیب هایی متحمل شده از آن رژیم در آن بیمارستان بستری بودند را محکوم می نمائیم و نوید این را می دهیم که این جنایت پایان صبر و حوصله جبهه مقاومت را در پی خواهد داشت که حضرت آقا هم در دیدار با نخبگان به این موضوع اشاره کرده اند که “اگر این وحشی‌گری‌ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد “به لطف الهی و با همت جوانان غیور جبهه مقاومت این جنایت عظمای رژیم غاصب صیهونیستی آغازی بر پایان این غده ی سرطانی در منطقه است.

وی افزود: رژیمی که هیچ یک از کنوانسیون های بین المللی را به رسمیت نمی نشاسد و بعد از هدف قراردادن منازل مسکونی و افراد غیر نظامی که آسیب رساندن به آنان ممنوع است این بار بیمارستانی را هدف قرارداد که طبق قوانین صلیب سرخ  بیمارستان ها باید در همه جنگ ها مصون بمانند.

وی در آخر بیان کرد: آن هم بیمارستانی که خود رژیم صیهونیستی با تزویر و خودعه به مردم غزه اعلام کرده بود که اگر می خواهند از کشتار بی رحم آنان در امان باشند به بیمارستان المعمدانی مراجعه کنند.

همچنین سازمان فناوری اطلاعات ایران در پیامی جنایت رخ داده را محکوم کرد. این سازمان اعلام کرده است: جنایت علیه بشریت در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم می‌کنیم و به تمامی انسان‌های آزاده جهان تسلیت می‌گوئیم.

این خبر تکمیل می‌شود

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا