کشاورزی و دامپروری

متوسط قیمت کالاهای خوراکی در دی ١٤٠٢ چقدر بود؟



به گزارش خبرگزاری مهر، در دی ماه ١٤٠٢ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام رشته آش با ۳.۴ درصد و ماکارونی با ٢.٢ درصد و بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٠.٧- درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام “گوشت گوسفند با ۱۰.۹ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ٣.٩ درصد و کنسرو تن ماهی با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۷.۸ درصد، تخم مرغ ماشینی با ١.٩ درصد و کره پاستوریزه با ۱.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٣.٢- درصد و روغن مایع با ١.٨- درصد است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ۱۷.۲ درصد، انار با ١٣.٩ درصد و کشش پلویی با ٧.٨ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خربزه با ١٥.٩- درصد و پرتقال با ٤.٤- درصد است.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ۱۷.۷ درصد، قارچ با ٤.٩ درصد و فلفل دلمه‌ای با ٤.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ١٣.٥- درصد و کدو سبز با ١.٩- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس گوجه فرنگی با ۳.۱ درصد، چای خارجی بسته‌ای با ١.٨ درصد و رب گوجه فرنگی با ١.٥ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ٠.٤- درصد و قند با ٠.٣- درصد است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه