کشاورزی و دامپروری

محصول انگور ۲ هزار میلیارد تومان برای شاهرود گردش مالی دارد



به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله رضایی ظهر پنجشنبه در جشنواره انگور شاهرود به میزبانی دانشگاه صنعتی با بیان اینکه انگور یکی از محصولات دارای مزیت ویژه اقتصادی در استان سمنان است، تاکید کرد: پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت کشت این محصول قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ هزار تن محصول انگور در استان سمنان طی سال تولید می‌شود، افزود: ۱۱۲ هزار تن محصول از این میزان در شاهرود تولید می‌شود که نشان از ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در تولید محصول انگور دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه گردش مالی انگور شاهرود دو هزار میلیارد تومان است، تاکید کرد: چهار هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان تحت کشت انگور است.

رضایی شاهرود را یکی از قطب‌های تولید انگور کشورمان دانست و گفت: دو هزار میلیارد تومان گردش مالی تولید انگور در شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه انگور شاهرود به لحاظ کیفیت در کشورمان مطرح است، افزود: فصل زمستان در همه شهرستان‌های کشور، انگور شاهرود پیدا می‌شود و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های ویژه ای در تولید این محصول در شهرستان وجود دارد.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان برگزاری جشنواره انگور را فرصت خوبی برای شناساندن و برند سازی محصول شهرستان شاهرود دانست و تاکید کرد: امیدواریم که این جشنواره از این پس سالانه با کیفیت بهتر برگزار شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه