انرژی

وزیر کار: «طرح مدرسه تابستانه مهارت» اجرا می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی در هفتمین جلسه شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با اشاره به مصوبه «طرح تابستانه مهارت» اظهار داشت: این طرح با کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و امروز جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در طرح تابستانی مهارت، در نظر داریم به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارت‌محور در اوقات فراغت را ارائه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را «مهارت» برشمرد و اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که از دیرباز برای کشور طراحی نشده «آموزش» است که بسیار قدیمی است؛ بنابراین آموزش‌ها باید متناسب با زمان ارائه شود.

مرتضوی معتقد است که در صورت تربیت نیروی متخصص، فرصت شغلی نیز برای آن فرد فراهم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه آمار درست، خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌های مربوطه آمار درست را ارائه کنیم و برای آن تعبیر درست داشته باشیم.

مرتضوی با تاکید بر این‌که لازمه پیشرفت هر کشوری، آموزش‌های کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای است، بیان‌داشت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، تلاش‌های مضاعفی انجام داده تا ریل آموزشی را تغییر دهد و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز این شیوه را پیشه کرده‌اند و با قدرت این کار را ادامه می‌دهند.

وی گفت: در نشست امروز ضمن رصد و پیگیری مصوبات نشست قبل، همه مصوبات عملیاتی و علاوه بر آن، طرحی نو برای ساختار آموزشی پنج سال آینده بررسی شد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همکاران در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها، برنامه آموزشی را در برش سنواتی برای پنج سال آینده طراحی کردند که در این نشست تصویب شد.

بر پایه این گزارش، در این نشست همچنین آئین‌نامه چگونگی تعیین انجمن‌های علمی، حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و صنوف حرفه‌ای و شغلی، کلیات سازوکارهای لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، شیوه نامه اجرایی تدوین استانداردهای آموزشی ارزشیابی و شایستگی حِرف و غیره بررسی شد.



منبع :مهر

نوشته های مشابه