بانک،بیمه،بورس

معیارهای انتخاب ناشران برتر در سازمان بورس چیست؟



به گزارش خبرنگار مهر، امیر طایفه ابراهیمی رئیس میز رتبه بندی ناشران سازمان بورس گفت: قابلیت اتکا یکی از مواردی است که در رتبه بندی لحاظ می‌شود، در سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ بحث رتبه بندی وجود نداشت.

ابراهیمی افزود: در سال ۱۴۰۱ بر مبنای معیارهایی ناشران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند، پیش نویس دستورالعمل بر مبنای سه مبنای شفافیت اطلاعاتی یعنی اطلاعات شرکت‌ها به روز باشد و دقت در ارسال اطلاعات بیشتر باشد و استفاده از ابزار نوین امتیاز ویژه ای دارد و موارد تشویقی و تنبیهی هم زمان وجود دارد، حاکمیت شرکتی و شرکت‌هایی که این فاکتور را رعایت کرده باشند می‌توانند امتیاز بگیرند.

ولی الله جعفری رئیس قسمت ناشران سازمان بورس هم در ادامه گفت: قسمت سوم بیشتر جنبه تشویقی داشته و ناشری که بتواند از ابزارهای نوین استفاده کند و زودتر از موعد اطلاعات را منتشر کند امتیاز بیشتری می‌گیرد.

جعفری افزود: در قانون هفتم توسعه پیشنهادهایی برای معافیت‌های مالیاتی برای ناشران برتر داده شده است. این رتبه بندی در صورت اجرایی شدن رقابت را در بازار ایجاد کرده و تخلف را خواهد کاست.

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره این که شرکتی ممکن است زیان ده باشد و در شرکت‌های برتر وجود داشته باشد، گفت: سودآوری یکی از ملاک‌های انتخاب‌های ناشران برتر بوده و شرکتی که زیان ده باشد نمی‌تواند جزو ناشران برتر باشد. سازمان بورس برای ناشران برتر امتیازهای خوبی در نظر خواهد گرفت.



منبع :مهر

نوشته های مشابه