عمران و اشتغال

پیش‌بینی ورود حدود ۴۳ درصد زائران به کشور از مرزهای خوزستان



ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور شوند.

فواد غزیعلی امروز ۵ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اجرای پویش همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲ با هدف کمک به جابه‌جایی ایمن زائران، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه آغاز شده و در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این پویش برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۲۰ به مدت دو ساعت در ایستگاه‌های شلمچه و چذابه برگزار و برنامه‌هایی همچون تعزیه‌خوانی و شعرخوانی اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص جابجایی زائران از پایانه‌های مرزی استان گفت: علاوه بر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل کشور که در بحث اربعین می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد، از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایعی که در استان ناوگان حمل و نقل دارند استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه ظرفیت ناوگان حمل و نقل کارخانه‌ها و صنایع استان است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

غزیعلی ادامه داد: در بحث حمل و نقل، استان‌هایی از جمله کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و فارس به عنوان استان‌های معین خوزستان مشخص شده‌اند که انتظار داریم این استان‌ها نیز در بحث حمل و نقل کمک کنند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور شوند و در این زمینه آمادگی کامل برای حمل و نقل و جابجایی این زائران وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین آمادگی برای تامین سوخت موردنیاز و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی وجود دارد تا زائران در کمترین زمان ممکن به استان‌های خود بازگردانده شوند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه