اقتصاد کلان

دلار قوی طلای جهانی را ضعیف کرد



قیمت جهانی طلا در معاملات اندک امروز (دوشنبه) تحت فشار دلار قوی‌تر کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران مسیر پیش رو برای نرخ‌های بهره را به دنبال اظهارات تندروانه سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا ارزیابی کردند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۹۵۳ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۹۵۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد. مقامات فدرال رزرو در اولین اظهارنظرهای خود از زمانی که بانک مرکزی نرخ بهره سیاستی را در جلسه هفته گذشته خود ثابت نگه داشت، لحن جنگ طلبانه داشتند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: طلا بیشتر ماه ژوئن را بین ۱۹۳۵ تا ۱۹۷۰ دلار گذرانده است و معامله‌گران ترجیح می‌دهند این محدوده را معامله کنند و به طور کامل متعهد به شکست نشوند. بازارهای سهام ایالات‌متحده امروز(دوشنبه) برای تعطیلات ژوئن تعطیل خواهند بود.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس ابزار CME Fedwatch، معامله‌گران اکنون با احتمال ۷۲ درصدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای را قیمت‌گذاری می‌کنند.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت: قیمت طلا می‌تواند در پایان چرخه انقباض فدرال رزرو بهتر عمل کند. در حالی که هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش یافته است، بر این باوریم که مدت زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد کاهش بازده واقعی در برخی مراحل باشیم و این می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر شهادت دادن جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای سرنخ‌های بیشتر در مورد نرخ‌های آتی هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴.۰۹۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۷۷.۶۱ دلار رسید، در حالی که پالادیوم در ۱۴۱۲ دلار و ۱۰ سنت ثابت بود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه