کشاورزی و دامپروری

پرورش ماهیان دریایی در قفس در خوزستان کلید خورد



کامبیز شهنی عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مطالعات اجرایی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان خوزستان توسط شرکت مشاور و در قالب سند توسعه شیلات استان در سال ۹۸ به پایان رسید.

وی افزود: طی این مطالعه یک پهنه با ظرفیت حدود ۶ هزار تن برای پرورش ماهیان دریایی در قفس و در منطقه بحرکان هندیجان شناسایی و مشخص شده است.

شهنی عباس زاده، ادامه داد: پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان محیط‌زیست و به تبع آن ادارات کل استانی، تاکنون متقاضیان و سرمایه گذاران زیادی برای پرورش ماهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: اولین متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه بهره برداری و تأسیس مزرعه ۵۰۰ تنی شد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان در ادامه تصریح کرد: فاز اول اجرای این طرح امسال با ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی دریایی آغاز به کار خواهد کرد و روز چهارشنبه ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی دریایی به درون قفس منتقل شد و در روزهای آینده ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز ذخیره سازی می‌شوند.

شهنی عباس زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲ متقاضی پرورش ماهی در قفس در هندیجان به دنبال گرفتن تسهیلات هستند، ابراز امیدواری کرد: با حل مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات تا پایان سال این مزارع پرورشی نیز وارد چرخه تولید خواهند شد.



منبع :مهر

نوشته های مشابه