اقتصاد کلان

بیت‌کوین به سمت صعود یا ریزش پیش می‌رود؟



بیت‌کوین هفته بی‌ثبات دیگری را پشت سر گذاشت و معامله‌گران خود را برای سفری دیگر در روزهای آینده آماده می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از کوین، از آنجایی که معیار بهره باز (OI) به بالاترین حد خود در یک سال اخیر رسیده است، بیت‌کوین در آستانه نوسانات قابل توجه قیمت قرار دارد و هفته آینده به سمت ارزش ۳۰ هزار دلاری می‌رود.

در حال حاضر معامله‌گران بیت‌کوین از تغییرات قیمت اخیر به‌خصوص با توجه به شکست قیمت در عبور از آستانه ۳۰هزار دلار در چند هفته گذشته ناراضی هستند. این ناامیدی عمیق‌تر می‌شود زیرا بسیاری از برنامه‌های کاربردی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) با تاخیر مواجه می‌شوند یا تحت بررسی رگولاتور باقی می‌مانند.

جالب است که افزایش قابل توجهی در معیار حجم معاملات باز یا بهره باز (OI) برای قراردادهای آتی بیت‌کوین وجود دارد که نشان‌دهنده افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است.

بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، اکنون معیار بهره باز پس از رسیدن به بالاترین حد یک سال اخیر یعنی ۱۰.۴ میلیارد دلار، در حال حاضر ۱۰ میلیارد دلار معامله می‌شود. این سطح آخرین بار در نوامبر سال ۲۰۲۲ مشاهده شد، زمانی که قیمت بیت‌کوین از مرز ۲۰ هزار دلار عبور کرد با این حال، به دلیل رکود صرافی اف تی ایکس در آن زمان، قیمت نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند اما اکنون دوباره به همان سطح رسیده است و معامله‌گران به بازگشت احتمالی صعود، در هفته آینده خوش‌بین هستند.

بهره باز به تعداد کل قراردادهای مشتقه معوق، مانند قراردادهای آتی و غیره اشاره دارد. بهره باز در قراردادهای مشتقه به معنی مقدار حجم باز در معامله (بهره باز) است که تا وقتی معامله بسته نشده باشد می‌توان آن را از طریق حجم قراردادهای افتتاح شده منهای قراردادهای بسته و تسویه شده به دست آورد. افزایش این رقم حاکی از افزایش فعالیت در بازار است و می‌تواند پیشروی برای تغییرات احتمالی قیمت باشد، به ویژه زمانی که با حجم ترکیب شود.

این واقعیت که بهره باز بیت‌کوین به بالاترین حد یک ساله رسیده، یک شاخص قوی است که معامله‌گران به‌طور فزاینده‌ای موقعیت‌های خود را پوشش می‌دهند یا در مورد حرکت قیمت گمانه‌زنی می‌کنند و نشانه این است که بازار در حال آماده شدن برای یک حرکت قابل توجه به سمت سطح ۳۰ هزار دلاری خود است.

بیت‌کوین این هفته تلاش کرد تا سطح ۳۰ هزار دلار را پشت سر بگذارد اما نتوانست شتاب خرید نزدیک به سطوح بالاتر را به دست آورد زیرا خرس‌ها از افزایش قیمت برای فروش استفاده می‌کنند. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت‌کوین با ۲۹هزار و ۴۲۴ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

واریانس قیمت بیت‌کوین باریکتر شده و بین ۲۹هزار و۳۰۰ تا ۲۹هزار و ۵۰۰ دلار تثبیت شده است. با کاهش میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی (RSI) که در اطراف نقطه میانی شناور است، این مورد نشان می‌دهد که این حرکت جانبی احتمال دارد برای مدتی ادامه یابد.

زمانی که قیمت‌ها در چنین محدوده محدودی باقی می‌مانند، پیش‌بینی جهت شکست چالش‌برانگیز است. با این وجود، معامله‌گران باید حرکت روشنی را در هفته آینده پیش‌بینی کنند. سقوط به زیر ۲۹هزار و ۱۰۰ دلار می‌تواند قیمت را به سمت محدوده محدود بین ۲۸هزار و۳۰۰ تا ۲۸هزار و۷۰۰ دلار سوق دهد. از طرف دیگر، اگر قیمت بشکند و به بالای ۳۰هزار و ۲۰۰ دلار برسد، ممکن است زمینه را برای افزایش تا ۳۱هزار و۵۰۰ دلار فراهم کند. پاکسازی این مانع می‌تواند راه را برای صعود به ۳۲ هزار دلار هموار کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۱۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۱۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۷۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۱ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷.۷۶ میلیارد دلار است که ۲۲.۱۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱.۶۳ میلیارد دلار است که ۹.۱۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۶.۴۴ میلیارد دلار است که ۹۲.۶۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۶:۴۷ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۹ هزار و ۳۹۷.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۴۸.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۳۹.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱.۶۲ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۶۲۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۷۳ درصد کاهش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۲۹۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۷ درصد کاهش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۷۶۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۸۲ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۲۴.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۹۷ درصد افزایش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۵.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۳ درصد افزایش

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه