ارتباطات و فن آوری اطلاعات

جریمه ۳۲ میلیون یورویی آمازون برای بیگاری از کارگران



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، CNIL اعلام کرد زیرمجموعه لجستیک آمازون فرانسه سیستمی را به کار گرفته که اختلالات کاری را با چنان دقتی اندازه گیری می کرد که احتمالا کارگر ملزم می شدند تا هرگونه استراحت را توجیه کنند.

البته این سیستم به کارگران انبار آمازون تحمیل شده بود زیرا به نظر می رسید فعالیت آنها همیشه نسبت به معیارهای آمازون کمتر بود. به گفته ناظر حفاظت از داده فرانسه این نرم افزار حفاظتی با استفاده از یک بارکد اسکنر الزامی که برای ترتیب فرایندها به کارگرفته می شد، هرگونه بیکاری کارگران را ردیابی می کرد.

این سیستم مدت زمان ایده آل برای اسکن بارکد را ردیابی می کرد و کارگران را به دلیل بازه های زمانی بیکاری حتی یک دقیقه ای بازخواست می کرد. ناظر حفاظت از داده فرانسه با استناد به مقررات حفاظت از داده های عمومی(GDPR) به عنوان مبنای حقوقی، اعلام کرد دقت این سیستم غیرقانونی است.

به همین دلیل پرونده آمازون به عنوان یک موضوع کارگری بررسی نشد بلکه به عنوان موضوعی در خصوص پردازش بیش از حد نظارت تحت تحقیق قرار گرفت. CNIL در بیانیه ای نوشت: این سیستم پس از نصب به شدت مزاحم بود.

همچنین ناظر فرانسوی اشاره کرد آمازون از داده های به دست آمده برای ارزیابی هفتگی عملکرد کارمندان استفاده می کرده است. علاوه بر آن شرکت آمازون داده های به دست آمده از تمام کارمندان تمام وقت و موقت را نگهداری می کرده است.

آمازون در بیانیه ای طولانی نسبت به جریمه واکنش نشان داده و نوشته است: ما به شدت با نتیجه گیری CNIL مخالفیم. این نتیجه نادرست است و احتمالا خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شویم.

شرکت آمریکایی در ادامه نوشته بود این تنها شرکت در صنعت لجستیک نیست که از سیستم های مشابه در انبارها استفاده می کند.



منبع مهر

نوشته های مشابه