اقتصاد کلان

خبری از سود و ثبت‌نام سهام عدالت نیست؛ فریب نخورید!


درحالی که اخبار رسمی مشخص شدن زمان واریز سود و ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت را تایید نمی‌کند، همچنان بازار فریب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت داغ است و برخی کلاهبرداران با روش‌های مختلف سعی در فریب مردم دارند.

به گزارش ایسنا، طی چند سال گذشته با توجه به آزادسازی سهام عدالت، افزایش ارزش این سهام و همچنین افزایش قیمت سود آن، اخبار مربوط به سهام عدالت چه برای مشمولان و چه برای جاماندگان حائز اهمیت است. در این میان و با وجود آنکه پرداخت سود سالانه سهام عدالت قاعده خاصی دارد و شناسایی و ثبت‌نام جاماندگان توسط مسئولان درحال پیگیری بوده و هنوز به نتیجه نرسیده است، بسیاری از افراد از طریق پیامک بیا پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی سعی در فریب افراد دارند.

موضوعی که مسئولان بارها درمورد آن هشدار داده و  از مردم تقاضا کردند در این مورد هوشیار باشند. در این راستا انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر این که برای ثبت نام سهام عدالت یا دریافت سود، شهروندان اقدام به “نصب اپلیکیشن و یا نرم‌افزاری ویژه” کنند، یکی از این راه‌های کلاهبرداری است.   همچنین ارسال پیامک به شهروندان و درخواست از آنها برای مراجعه به سایت یا نصب نرم‌افزار و اپلیکیشن و یا کلیک بر روی لینک‌های آلوده از دیگر راه‌هایی است که کلاهبرداری از آنها با عنوان ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان و یا ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت استفاده می‌کنند. هک کردن آی‌دی افراد در پیام‌رسان‌ها و ارسال لینک‌های آلوده” و همچنین “تماس‌های تلفنی” از دیگر راه‌های کلاهبرداری و اغوای شهروندان به بهانه ثبت نام برای سهام عدالت و نیز دریافت سود این سهام است.

خبری از سود و ثبت‌نام سهام عدالت نیست؛ فریب نخورید!

مردم باید توجه کنند که زمان واریز سود سهام عدالت هنوز فرا نرسیده است و هیچ‌گونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد؛ جاماندگان سهام عدالت توسط دولت شناسایی شده‌اند و زمانی که منبع تخصیص سهام  به این افراد مشخص شود، مشمول سهام عدالت خواهند شد. افراد لازم نیست برای دریافت سود و ثبت‌نام سهام عدالت به سایتی مراجعه یا روی لینکی کلیک کنند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه