بازار و کسب و کارخودرو
موضوعات داغ

کدام مدل لیفان ارزش خرید دارد؟

لیفان یکی از اولین خودروهای چینی بود که وارد بازار ایران شد. هجمه‌های مربوط به خودروهای چینی در آن زمان به دلیل کم بودن این خودروها در بازار، نگاه مثبتی به خودروهای چینی وجود نداشت اما با بالا رفتن قیمت خودروهای کره‌ای و ژاپنی و قوانین سخت واردات خودروهای اروپایی، نگاه‌ها به سمت چینی‌های خوش قیافه و پر آپشن کشیده شد. لیفان در کشور چین از کفش و دوچرخه تولید می‌کند تا انواع کلاس خودرو. خودروهای این کمپانی در کلاس متوسط خودرو قرار می‌گیرند. در ایران، مذل‌های مختلف سدان و کراس‌اوور لیفان با استقبال نسبتا خوبی در بازار خودروهای میان رده، مواجه شده است. در این مطلب چند نمونه از خودروهای لیفان که ارزش خرید بالاتری دارند را معرفی می‌کنیم.

سدان‌های لیفان

لیست خودروهای کارشناسی لیفان کارنامه ، نشان می‌دهد که در میان سدان‌های این برند، لیفان ۵۲۰ اولین خودروی این کمپانی بود که با وجود ظاهر معمولی خود، در مقایسه با خودروهای داخلی، فروش خوبی داشت. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری است که قدرت ۱۰۶ اسب‌بخار را با کمک گیربکس ۵ دنده دستی خود به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. لیفان ۵۲۰ امکانات رفاهی چندانی ندارد. آینه‌های جانبی برقی، فرمان تلسکوپی، چراغ‌های مه‌شکن و شیشه بالابرهای برقی تنها امکانات خاص این خودرو هستند که فقط در رقابت با خودروهای داخلی مانند سمند و پژو ۴۰۵، حرفی برای گفتن دارد. لیفان ۶۲۰، سدانی بود که بعد از مدل ۵۲۰، توسط کرمان موتور وارد ایران شد. خودرویی که سعی کرده بود نقطه ضعف‌های برادر بزرگتر خود را جبران کرده و سدانی بهتر باشد! طراحی بدنه لیفان ۶۲۰، در مقایسه با طراحی‌های یکنواخت داخلی، به چشم آمد و با وجود امکانات رفاهی مانند سنسور دنده عقب، آینه جانبی برقی، سانروف، دوربین عقب، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و چراغ‌های مه‌شکن، توانست در بازار رقابت با سدان‌های داخلی، توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. پیشرانه ۱.۷ لیتری این خودرو، قدرتی برابر با ۱۳۱ اسب‌بخار را با کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر، خودروی کم‌مصرفی محسوب می‌شود. سدان دیگر لیفان که نسبت به نمونه‌های قبلی ارزش خرید بیشتری دارد، لیفان ۸۲۰ است. این خودرو هم پیشرانه قدرتمندتری دارد و هم امکانات بهتر. در میان خودروهای میان‌رده بازار، لیفان ۸۲۰، ظاهر بهتری دارد. این خودرو با پیشرانه ۲.۳ لیتری خود، قدرت ۱۵۸ اسب‌بخار تولید می‌کند که به واسطه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک، خودرو را به حرکت درمی‌آورد. این مدل از لیفان با میانگین مصرف سوخت ۸.۷ لیتر، یک خودروی کم مصرف است. کروز کنترل، سنسور عقب، دی لایت، ۸ اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا،دوربین عقب، ورود و استارت بدون کلید، آینه جانبی با تنظیم برقی و سانروف، لیفان ۸۲۰ را یک سدان کامل، و با ارزش خرید نسبتا بالا نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک نسخه تمیز و کم کارکرد این خودرو هستید می‌توانید با مراجعه به بخش خرید خودرو کارشناسی شده کارنامه  از مدل‌های مختلف آن دیدن کنید.

کراس‌اورهای لیفان

لیفان X60 کراس‌اور خوش فروش لیفان است که توانست با طراحی ظاهری خوب و امکانات رفاهی متعددش، نگاه مخاطب بازار این کلاس خودرو را به سمت خود جلب کند. لیفان X60 یک کراس اوور اقتصادی است که در هنگام ورود به بازار ایران، رقیب خیلی جدی نداشت. این خودرو با پیشرانه ۱.۸ لیتری خود، قدرتی برابر با ۱۲۶ اسب‌بخار دارد که با دو گیربکس ۵ دنده دستی و CVT اتوماتیک، به حرکت درمی‌آید. لیفان X60 همانند دیگر مدل‌ها لیفان، خودروی کم مصرفی است. میانگین مصرف ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر برای یک کراس‌اوور عدد خوبی به حساب می‌آید.اما امکانات رفاهی این خودرو، کمی پایین‌تر از حد انتظار است. سنسور عقب، چراغ‌های مه‌شکن، اتولایت، مانیتور ۶ اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، ۲ کیسه هوا، آینه جانبی با تنظیم برقی و سانروف، از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند.این خودرو با فرمان‌پذیری خوب و ظاهر قابل توجهش، توانست سهم خوبی در بازار خودروهای اقتصادی به خود اختصاص دهد.  با کمک دستیار خرید خودرو کارنامه ، می‌توانید مدل‌های تمیز این خودرو را بیابید.

بعد از موفقیت X60، کرمان موتور تصمیم به وارد کردن مدلی دیگر از کراس‌اوورهای لیفان گرفت و نتیجه این کار لیفان X70  است که البته قرار است برای بهار سال ۱۴۰۰ شاهد حضورش در بازار خودروی ایران باشیم. لیفان کراس اوور جدیدش را با ظاهری کاملا متفاوت و مطابق با طراحی‌های روز دنیا تولید کرده است. خودرویی جذاب با امکانات فنی و رفاهی خوب که البته دیگر در سبد خودروهای اقتصادی هم قرار نخواهد گرفت. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو، دارای قدرت ۱۴۱ اسب‌بخار است که با یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. لیفان X70 با میانگین مصرف سوخت ۷.۷ لیتر نسبت به دیگر تولیدات لیفان، خودروی کم ‌مصرف‌تری است. لیفان برای این کراس اوور جدید خود، امکانات نسبتا کاملی در نظر گرفته است. کروز کنترل، سنسور جلو، سنسور خواب آلودگی راننده، اتولایت، سانروف، مانیتور، صندلی‌های مجهز به گرمکن، دوربین عقب، ورود و استارت بدون کلید، دو کیسه هوا و سیستم تهویه خودکار از جمله امکاناتی است که در معرفی این خودرو، وعده داده شده است. حال باید منتظر بود و دید این خودروی جدید چینی، چه نقشی به بازار خودروهای وارداتی ایران خواهد زد.