عمران و اشتغال

آماده سازی ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۱۵ میلیارد یورو



دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آماده سازی ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۵ میلیارد یورو در این مناطق خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی در نمایشگاه روایت خدمت، گفت: یک سوم کل صادرات غیر نفتی کشور در سال ۱۴۰۱ که بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار بود از ۴۸ منطقه فعال اقتصادی کشور انجام شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تراز تجاری ۷ منطقه آزاد تجاری که همیشه منفی بود برای اولین بار مثبت شد و به ۷۲۰ میلیون دلار رسید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری فراوری شده سخن گفت و افزود: همکارانم در شورای عالی مناطق آزاد  بسته‌های سرمایه‌گذاری فراوری شده با فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد را آماده کردند که امروز در این نمایشگاه از آنها رونمایی شد. برای تک تک ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری مجوزهای بی‌نام صادر شده است که فقط نیازمند نوشته شدن نام و نام خانوادگی متقاضیان سرمایه‌گذاری است. این یعنی آقا یا خانم سرمایه‌گذار، نگران مراحل اداری پروژه‌های اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نباشید.

عبدالملکی این بسته‌ها را پاسخی به گلایه‌های فراوان سرمایه‌گذاران دانست و افزود: برای پاسخ به گلایه‌های فراوان سرمایه‌گذاران این بسته‌ها را آماده کردیم تا بگوییم دولت در فکر رفع موانع سرمایه‌گذاری است. این بسته‌ها مبتنی بر مطالعات امکان سنجی سرمایه‌گذاری، تامین زیرساخت‌ها و مجوزهای بی‌نام آماده شده است.

وی از ارائه ۱۵۰ طرح جدید سرمایه‌گذاری در قالب ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: ۳۷۰ بسته به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در اردیبهشت ماه کمی بعد ۳۳۰ بسته به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و امروز ۱۵۰ بسته به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان ارائه کردیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از حضور ایران در نمایشگاه سرمایه‌گذاری جهانی که در شهریور ماه در کشور چین برگزار می‌شود، خبر داد.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه