کشاورزی و دامپروری

کشورهای همسایه متقاضی مرغ ایران هستند



به گزارش خبرنگار مهر، حسین دماوندی نژاد صبح شنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران گفت: مازندران از استان‌های پرزحمت، پرکار و اثرگذار در تمامی بخش‌های کشاورزی کشور است و مازندران بالاترین رتبه را در همه بخش‌های مربوط به بخش کشاورزی کشور دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از یاران پرتلاش و ساعی در اصلاح ساختار در بخش کشاورزی بویژه در صنعت طیور است، همچنین از معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی استان مازندران در بحث تنظیم بازار که تلاش‌های شبانه روزی داشتند تقدیر و تشکر را دارم.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: مازندران پیشانی صنعت طیور کشور است و با دقت باید برنامه‌ها در این استان اجرا شود وبالاترین آمار جوجه ریزی مربوط به استان مازندران است که جای تقدیر دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی بیان کرد: سالانه ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن تولید شیر خام در کشور داریم که رکود بی نظیری است.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه بشدت متقاضی مرغ ایران هستند و تقاضا برای گوشت مرغ از سوی شهروندان نیز در حال افزایش است و ایران رتبه هشتم تولید مرغ دنیا را در اختیار دارد.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: مازندران استان پیشرو در صنعت طیور کشور است و از جمله استان‌هایی است که از زنجیره کامل طیور برخوردار است و در سالی که پشت سر گذاشتیم پایداری در تولید و مازاد تولید را به سمت ذخیره سازی سوق دادیم.

وی ادامه داد: مازندران سهم بالایی را در ذخیره سازی و تنظیم بازار گوشت مرغ کشور داشت.



منبع :مهر

نوشته های مشابه